ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی / کلوپ خود را راه اندازی کنید

مردم علاقه بسیار زیادی برای شناخت هرچه بیشتر و بهتر محصولات و خدماتی که دریافت می کنند، دارند. همچنین معمولاً افرادی که محصولات مشابه را خریداری می کنند، سلایق مشابهی نیز دارند. برای مثال موتورسواران حرفه ای کلوپ های مخصوص خود و همچنین گروه های کوچک ویژه خود در هر شهر را دارند، خلبانان شهرهای مختلف معمولاً گردهمایی های ماهانه به صورت منظم تدارک می بینند و رانندگان ماشین های سنگین نیز کمپین های ویژه خود به منظور دریافت خدمات بهتر و بیشتر از سازمان راه و ترابری را در اختیار دارند.

اینچنین گروه ها و کمپین هایی بدون شک قدرت فراوانی دارند. از نقطه نظر بازاریابی خلق این گونه کلوپ ها تأثیر بسیار بالایی در ایجاد حس وفاداری در میان مشتریان دارد. دقیقا به همین خاطر است که اغلب برندها و کارخانه های بزرگ دنیا مانند برند هارلی دیویدسون و مرسدس بنز کلوپ ها و سایت های مشتریان مخصوص خود را دارند.

ایده

Huggies  نام مجموعه پوشک های برند کیمبرلی کلارک است. این بخش از برند کیمبرلی کلارک تخصص ویژه ای در تولید انواع پوشک های مختلف از پوشک های مخصوص شنا گرفته تا پوشک های فصلی دارد.

این برند در سال های اخیر در بازارهای فروش موفقیت های خارق العاده ای را کسب کرده است. به طور خلاصه باید گفت این برند به خوبی توانسته در بازارهای مختلف جایگاه خود را پیدا کرده و رقابت مناسبی با سایر برندهای موجود آغاز کند. یکی از المان های اصلی در تحلیل موفقیت های این برند استفاده درست این شرکت از کلوپ شرکت است.

این مطلب را هم بخوانید:   شروع یک استارت آپ

کلوپ این شرکت میزبان مادران و زنان باردار است. در این میان انواع مشاوره ها و همچنین برنامه های تغذیه و تفریح برای کودکان توسط مشاوران این کلوپ به اعضا ارائه می شود. همچنین به منظور جذب هرچه بیشتر مادران به استفاده از پوشک های این برند، به مادران تازه عضو شده به مدت یک ماه پوشک های رایگان تعلق می گیرد. همچنین این برند سایت مخصوص به خود را نیز در کنار کلوپ خود راه اندازی کرده است.

 در این سایت که عمدتا توسط مادران اداره می شود، گفت وگوهای متعدد در مورد شیوه های نگهداری و مراقب از کودکان مطرح می شود.

 نکته جالب اینجاست که مسئولان سایت شرکت برخلاف دیگر برندها هیچ گونه اجباری مبنی بر گفت وگوی صرف در مورد محصولات کیمبرلی کلارک نداشته و اعضا می توانند حتی در مورد محصولات رقیب نیز با یکدیگر به صحبت بپردازند.

استفاده از سایت شرکت هیچ گونه نیازی به ثبت نام ندارد و تنها برای ارسال نظر در مورد هر پست نیاز به طی یک مرحله ثبت نام ساده و سریع است. اطلاعاتی که از افراد برای عضویت تقاضا می شود شامل تاریخ احتمالی تولد کودک شان، نشانی فروشگاهی که بیشترین خریدهای بهداشتی خود را از آن می کنند و همچنین آدرس محل سکونت فرد است. این اطلاعات فرصت مناسبی را برای شرکت فراهم می آورد تا بازارهای پرجمعیت و همچنین نیازهای مشتریان خود را به خوبی شناسایی کرده و در راستای بهبود خدمات خود بکوشد.

ایجاد کلوپ و سایت مخصوص برای همه برندهایی که قصد ورود جدی به بازارهای جهانی و حتی محلی را دارند امری ضروری است. نکته جالب این است که این ایده برای اکثر کسب و کارها قابل اجرا بوده و تأثیر محسوسی روی میزان فروش شرکت ها نیز دارد.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی / مشتری را مجبور به واکنش کنید

آنچه در عمل باید انجام دهید

– سایت خود را پر از تبلیغ محصولات خود نکنید، این کار برعکس آنچه انتظار دارید عمل خواهد کرد.

– در گرفتن اطلاعات از مشتریان خود به منظور ثبت نام آنها در سایت شرکت با احتیاط عمل کنید. به هیچ وجه نباید با تقاضای اطلاعات زیاد اعتماد آنها را نسبت به خود کاهش دهید.

– به راه اندازی سایت اکتفا نکنید. تأثیرات کلوپ بسیار بیشتر از سایت است.

فرصت امروز

مترجم: علی آل علی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

[ratings]

(Visited 377 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما