ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی / مشتری را مجبور به واکنش کنید

مشتری را مجبور به واکنش کنید

این یک واقعیت است که افراد همواره کاری را که انجام داده باشند بهتر از مواقعی که آن را گوش کرده یا دیده باشند به خاطر خواهند آورد. از این قاعده می توان در راستای ارتقای فروش و موفقیت در کسب و کار سود برد. در واقع قرار دادن مشتری در شرایط و موقعیتی که آنان بتوانند به صورت مستقیم با کالا ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند از بهترین شیوه های فروش کالاست.

مثال بارز این مسئله نمایندگی های فروش خودرو هستند که امکان استفاده از محصول را قبل از خرید در اختیار مشتری قرار می دهند. مثال دیگر آنکه در خرید تلفن همراه ممکن است بارها ویژگی های آن دستگاه را شنیده یا دیده باشید اما هیچ کدام به مانند زمانی که خود محصول را به دست گرفته و با آن مستقیما کار می کنید نمی تواند شما را نسبت به مزایا و معایب محصول موردنظر آگاه سازد. با این حال انجام این کار همواره آسان نبوده و در مواردی امکان آن وجود ندارد.

 

یکی از راهکارها در این زمینه قرار دادن مشتری تحت شرایطی است که خود به اهمیت محصول و مزایای آن پی ببرد.

ایده

Right Guard برندی شناخته شده در زمینه دئودورانت (اسپری، رول با کرم هایی که برای جلوگیری از بوی بد عرق بدن یا کاهش میزان تعریق استفاده می شود) است که در سراسر جهان شعبه های آن یافت می شود. تعداد زیاد رقبا و بازار شلوغ تولید این دسته از محصولات این شرکت را وارد رقابتی تنگانگ ساخته است و شرکت جهت موفقیت در این بازار بی رحم نیاز به تعداد مشتریان به مراتب بیشتر داشت. در واقع باور این امر کمی سخت است، اما هنوز هم بسیاری از افراد به ندرت از این محصول استفاده کرده یا هرگز به سمت آن نمی روند.

این مطلب را هم بخوانید:   پرورش گیاه استویا درباغچه منزل

چالش اصلی این برند در زمینه ترویج استفاده روزانه از دئودورانت در راستای تبدیل شدن به قطب بازار این دسته از محصولات بود. در همین راستا شرکت به تعویض تمامی دستگیره های واگن های شهر لندن اقدام کرد. در واقع آنان به جای دستگیره جعبه محصولات خود را جایگزین کردند و با این کار هنگامی که فرد دست خود را برای گرفتن دستگیره بالا می آورد اگر زیر بغلش زیاد عرق کرده یا بو بدی می داد در روبه روی خود محصولی را می دید که به بهترین شکل می توانست مشکلش را برطرف سازد.

این شیوه تبلیغاتی که تا آن موقع مرسوم نبود و ابداعی در زمینه تبلیغات محسوب می شود در آن سال مورد توجه و استقبال بسیاری قرار گرفت. در واقع تعداد مشتریان این برند خلاق به طرز چشمگیری افزایش یافت که نتیجه تاثیر عمیق تبلیغ خلاقانه و جالب آن بود.

در واقع این شرکت به هدف خود در آن سال دست یافت و توانست در بازار به شدت رقابتی خود بیشترین میزان سود را در مقایسه با سایرین به دست آورد. این شیوه تبلیغاتی به قدری مورد توجه قرار گرفت که امروزه کمتر واگن مترویی در سراسر جهان یافت می شود که دستگیره هایش تبلیغاتی نباشد.
آنچه در عمل باید انجام دهید

– درباره این مسئله که مشتری چگونه از محصول تان استفاده خواهد کرد فکر کنید.

– موقعیتی را بیابید یا خلق کنید که یادآور اهمیت محصول شما باشد.

– نسبت به موفقیت طرح خود اطمینان کسب کنید.

– ایده خود را ثبت کرده تا امکان استفاده مجدد از آن توسط سایرین میسر نباشد. همچنین از اقدامات خود پوشش رسانه ای مناسب به عمل آورید تا اقدامات تان بیشتر دیده شود.

این مطلب را هم بخوانید:   موفقیت خود را با تبلیغات ویدئویی تضمین کنید

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

[ratings]

(Visited 111 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما