ایده من: ایده برای تابلوهای خیابان ها و کوچه ها

ایده برای تابلوهای خیابان ها و کوچه ها

با سلام. شاید شما هم مثل من با این مشکل روبرو شده باشید.

طرح مشکل:

بسیار مواقع برای من پیش آمده که وقتی به ترافیک سنگینی برخورد کردم، خواستم که از خیابان ها فرعی و یا کوچه های عریض به اصطلاح ترافیک را دور بزنم اما وقتی که کوچه و یا خیابانی رو که دارای تابلوی یک طرفه است را داخل رفتم، دیدم که سمت خیابان بعدی یا به اصطلاح جهت آن درست برعکس جهتی است که قصد آنرا داشتم و دوباره مجبور شدم که به همان ترافیک وحشتناک قبل برگردم و همش تقصیر تابلوی راهنمایی است که درست راهنمایی نکرده

oneway

 

و در آخر کوچه با تابلوی جهتی که قصد داشتم به آن سمت بروم، ممنوع روبرو می شوم و کل محاسبات به هم میریزد و دوباره ترافیک و طی کردن مسافت بیشتر و ….

gardeshbechapmamnoopng

 

ایده:

مشکل بالا برای کسانی که به خیابان ها و کوچه های آن منطقه اشرافیت دارند شاید کاملا رفع شده باشد چون از قبل می دانند که سمت و سوی هر کوچه و خیابان به کدام طرف است ولی برای کسانی که با منطقه آشنا نیستند، میشود مصیبت.

بنابراین بهتر بود که همان اول که من تابلوی یک طرفه رو می دیدم، جهت خیابان بعدی هم مشخص می شد.

برای اینکه بهتر متوجه بشید به وسیله یک شکل مثال می زنم. به شکل پایین دقت کنید

trafic

مثلا شما ماشین سبزی هستید که در خیابان وصال شیرازی به سمت خیابان انقلاب در ترافیک گیر افتاده اید و برای اینکه ترافیک را دور بزنید تصمیم می گیرید که از کوچه آذین که در سمت راست شما قرار دارد عبور کرده و راهی را به سمت خیابان انقلاب بیابید. وقتی شما کوچه آذین را تا به انتها بروید، در نهایت به خیابان قدس بر خواهید خورد که جهت آن مخالف جهت مورد نظر شما خواهد بود و شما مسافت بیشتری را می باید طی کنید و دوباره خود را به خیابان وصال رسانده و از همه بدتر ترافیک بیشتری را هم باید تحمل کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   تلفن همراه شما، گنجینه‌ای از فلزات قیمتی

خوب اگر مثلا تابلوی اول کوچه آذین به شما می فهماند که جهت خیابان بعدی به کدام سو است مطمئنا شما تصمیم بهتری خواهید گرفت و در ضمن در بسیاری از موارد باعث سبک شدن ترافیک هم خواهد شد چون خودروها می توانند از مسیرهای جایگزین با اطلاع از سمت خیابان بعدی، استفاده کنند.

oneway2
جهت خیابان یا کوچه انتهایی به سمت راست می باشد.

البته می توان تابلوی بالا را به شکل های دیگری نیز طراحی نمود.

توسط این گونه تابلو ها می توان صرفه جویی خوبی نیز انجام داد چون معمولا انتهای خیابان یا کوچه از علامت گردش به چپ ممنوع و یا گردش به راست ممنوع استفاده می شود که توسط این گونه تابلوهای پیشنهادی، آن ها می توانند حذف گردند.

با تشکر منتظر نظرات و پیشنهادهای شما عزیزان هستم.

محمدرضا حقی

(Visited 464 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما