ایده‌های عالی جذب مشتری برای کافی شاپ ها

ایده‌های عالی جذب مشتری برای کافی شاپ ها

کافی شاپ‌ها فرصتی بسیار پر سود در دنیای کسب وکار برای علاقه‌مندان به صنعت غذا و نوشیدنی به شمار می‌روند و در همه جای دنیا درآمدهای رو به رشدی دارند. به گفته وال استریت ژورنال، درآمد کافی شاپ‌ها در سال ۲۰۱۴ در ایالات متحده آمریکا به رکورد ۱۸٫۵۴میلیارد دلار دست یافته است. موفقیت در زمینه راه‌اندازی کافی شاپ به شکلی گسترده بستگی به کیفیت محصول، دیزاین کافی‌شاپ و استراتژی‌های بازاریابی به کار گرفته شده توسط شرکت موردنظر دارد. محتوای بسیار با کیفیت و ویدئو و عکاسی چشمگیر و برجسته، عناصری بسیار مهم در طراحی وب‌سایت یک کافی شاپ و پست‌های آن در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

یکسری روش‌های دیگر مدیریتی و بازاریابی نیز وجود دارد که نقش بسیار موثری را در زمینه رشد و موفقیت یک کافی شاپ ایفا می‌کنند. از جمله این راه‌ها می‌توان به بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، رشد و توسعه جامعه و برگزاری رویداد‌های خلاقانه اشاره کرد. در ادامه به ذکر نوع فعالیت چند کافی‌شاپ می‌پردازیم که استراتژی‌های کسب‌و‌کاری آنها می‌تواند به سرمشقی برای دیگران تبدیل شود.

Alfred Coffee & Kitchen

این کافی‌شاپ با سرعت رشد بالا حالا دیگر در منطقه شهری لس آنجلس پنج شعبه دارد. این کافی شاپ خود را با عصر تبلیغات تطابق داده است. شعار«But first, coffee» ضمن حک شدن روی کالا‌ها، از یک هشتگ مخصوص به خود در رسانه‌های اجتماعی نیز سود می‌برد. هشتگ #butfirstcoffee روی بیش از ۱۳۶ هزار پست اینستاگرام تگ می‌شود که البته بسیاری از آنها شامل عکس‌هایی از محصولات و شعبه‌های Alfred Coffee هستند. قابلیت‌های بازاریابی این کافی شاپ از طریق یکسری محصولات مد روز منقش به حرف جسورانه «A» خود را نشان می‌دهند. این کافی شاپ در ادامه با همکاری یک خرده فروش با آینده‌ای درخشان به نام «Apolis » یک کیسه بازار شخصی را به وجود آورده است. کالای آن با دیزاین خوب، قابلیت تشخیص آسان و به اشتراک‌گذاری فراوان در رسانه‌های اجتماعی راهی عجیب برای بازاریابی شرکت را خلق کرده است.

این مطلب را هم بخوانید:   چگونه در پاییز فروش بیشتری داشته باشیم؟

Elm Coffee Roasters

کافی شاپی واقع در سیاتل که نسبتا جدید به شمار می‌رود که پیش از این جایگاه قدرتمند خاص خود را در میان جامعه مشتاقان قهوه در شمال غربی اقیانوس آرام کسب کرده است. این کافی‌شاپ قهوه مخصوص به خود را تفت می‌دهد که همه افراد خبره در زمینه نوشیدن قهوه با برندهای جدید را به سوی خود جذب کرده است. به هر حال، محبوبیت و موفقیت کلی Elm در زمینه بازاریابی را می‌توان با حضور آن در رسانه‌های اجتماعی مرتبط دانست. Elm بعضی از بهترین عکاسان سیاتل را برای حضور موفق در شبکه‌های اجتماعی به خدمت گرفته است. محتوای عکس و ویدئو در صفحه اینستاگرام این کافی شاپ و وب‌سایت شرکتش با کالیبر بالا تاثیر گسترده‌ای را برای نخستین بار روی بیننده می‌گذارد. صفحه اینستاگرام این کافی شاپ هر روز به‌طور مرتب تصاویری از محصولات مختلف و بیوگرافی‌های کارمندان را منتشر می‌کند. کیفیت محتوا به‌عنوان یک عنصر جادویی منجر به موفقیت Elm Coffee Roasters در زمینه بازاریابی شده است.

Blue Bottle Coffee

ریشه این کافی شاپ ساحلی از Bay Area شروع شد. تخصص این کافی شاپ در زمینه بازاریابی از طریق تعامل با جامعه خود را نشان می‌دهد که شامل آموزش گسترده در زمینه تهیه یک فنجان قهوه مطبوع است. Blue Bottle یکسری نکات راهنما درباره دم کردن قهوه را به‌طور آنلاین برای همه دوستداران قهوه از جمله aeropress, bialetti moka pot, chemex, cold brew, drip, espresso, French press و milk art را منتشر کرده است. این رهنمود‌های فراوان دم کردن قهوه به وب‌سایت شرکت اجازه می‌دهد تا به‌عنوان منبعی برای علاقه‌مندان به قهوه مورد استفاده قرار گیرد. این پدیده خود حجم ترافیک آن را بالا می‌برد. کافی‌شاپ‌های آن نیز ضمن برگزاری کلاس‌های دم کردن قهوه و بحث‌های آزاد رایگان، از مراجعه‌کنندگان خود با فنجان‌های قهوه پذیرایی می‌کنند. این کلاس‌ها به عموم مردم فرصت تعامل با یکی از سفرای برند شرکت و کسب اطلاع درباره فرآیند خرید، تفت دادن، دم کردن و چشیدن قهوه را می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید:   هشت ایده برای محصول دیجیتالی قابل فروش

‌Stumptown Coffee Roasters

این کافی‌شاپ از طریق همکاری با دیگر شرکت‌های محبوب مرتبط با برند در زمینه بازاریابی نسبت به دیگران برتری یافته است. گروه هتل‌های عالی Ace با هتل بوتیک‌های خود در شهر‌های بزرگ آمریکا، در پی مشارکت با Stumptown Each Ace Hotel به عرضه قهوه Stumptown یا اداره یک کافی شاپ Stumptown متصل به لابی هتل می‌پردازد. مشارکت با یک هتل که همواره مشتریان جدید از سرتاسر جهان را به سوی خود جذب می‌کند، به برند Stumptown فرصت رشد و افزایش تعداد شعبه‌ها را داده است. سرویس اشتراک آن شرایط مناسبی را برای دریافت قهوه ماهانه از سوی آن دسته از مشتریانی فراهم می‌کند که امکان دسترسی به یکی از شعبه‌های کافی شاپ Stumptown را ندارند. در وب‌سایت آن، نمونه‌ای رایگان برای عرضه به مشتریان جدید علاقه‌مند به آشنایی با محصول این برند وجود دارد. به ازای پرداخت هزینه اشتراک حمل‌و‌نقل ۱۶ دلاری نیز هر دوشنبه قهوه تفت داده محبوب شما به دست‌تان می‌رسد.

مرضیه فروتن

(Visited 1660 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما