ایده‌های کارآفرینی / سرگرمی ایجاد کنید

ایده‌های کارآفرینی / سرگرمی ایجاد کنید

درگیر ساختن و برقراری ارتباط دوستانه با مشتری باعث می‌شود تا آنان دیگر به شرکت‌تان تنها به چشم یک برند نگاه نکنند و به نوعی شما را عضوی از خانواده خود تلقی کنند. یکی از راه‌های موثر در این زمینه جذاب و مرفه کردن برند خود نزد مشتری است.

در واقع شما باید به مشتری اجازه استفاده و امتحان کردن محصولات خود را بدهید. به همین دلیل است که تمامی نمایندگی‌های خودرو امکان رانندگی را به مشتریان خود می‌دهند. این اصلی است که در بازاریابی از آن تحت عنوان در معذوریت اخلاقی قرار دادن افراد نام برده می‌شود که باعث ناتوانی افراد در نخریدن محصول می‌شود.

بدیهی است که این امر برای تمامی کالاها کاربرد ندارد. برای مثال محصولات بسیار گران یا ظریف را نمی‌توان به آسانی در اختیار مشتری قرار داد. با این حال باید محصول را طوری به مشتری معرفی کنید که برایش بیشتر سرگرمی باشد تا خرید.

در اصل شما باید فرصت ارتباط برقرار کردن مشتری با کالا را به هر نحو ممکن فراهم سازید تا به سمت خرید سوق داده شود. فراموش نکنید که افراد نسبت به آنچه کمتر بشناسند کم توجه‌تر خواهند بود. در این موارد اینترنت می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این‌گونه کارها باشد.

ایده

شرکت پاناسونیک تحت شرایطی به فکر تولید نسل جدیدی از دوربین‌های عکاسی تحت عنوان lumix افتاد که نیاز به ویژگی‌هایی نظیر زوم اپتیکال و نیز فاصله کانونی لنز ۲۸ میلی‌متری داشت که در آن زمان بیشتر به یک رؤیا شبیه بود تا واقعیت، اما این شرکت موفق به ارتقای دوربین‌های خود شد.

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۰ ایده کسب و کار برای زنان

قدم بعدی معرفی محصول به بازار جهانی بود. این امر به کمپین تبلیغاتی شرکت سپرده شد و آنان در تبلیغی تلویزیونی به مقایسه عکاسی با دوربین‌های معمولی و زوم اپتیکال خود در عکاسی از پل گلدن‌گیت (طولانی‌ترین پل معلق دنیا) پرداختند. هدف از این تبلیغ فوق‌العاده جذاب و چشم‌نواز آن بود که به همگان قدرت تصویربرداری دوربین جدید خود را در ثبت تصاویری به مراتب با کیفیت‌تر نشان دهند.

 با این حال هر بازاریاب موفقی به خوبی می‌داند که در دنیای تجارت تبلیغات به تنهایی کافی نیست. این بازی شامل ۱۸ مرحله است که کاربر در هر مرحله باید توپ را وارد سوراخ کند. در این بین می‌تواند از زوم نیز برای بالا بردن دقت ضربات خود استفاده کند و به این شکل شرکت افراد را به طریقی بسیار جذاب با اهمیت زوم به خوبی آشنا و آنان را مشتاق به خرید دوربین‌های lumix خود می‌کند. در همین زمینه مدیران به فکر ایجاد صندوق دیجیتالی برای خود جهت ایجاد بازی‌ آنلاین به نام مسابقات جهانی گلف lumix افتادند.

این بازی امکان دعوت دوستان را نیز داراست که همین امر در کنار سرگرم‌کننده بودن و اعتیادآوری وحشتناکش باعث شد تا مورد استقبال میلیونی واقع شود که این امر به محبوبیت و فروش بیشتر برند پاناسونیک ختم شد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– بازی مدنظر خود را به‌صورت مرحله‌ای در آورید تا کاربر بیشتر درگیر آن شود و برایش تکراری نباشد. با این حال توجه داشته باشید. که چگونگی انجام هر مرحله نباید خیلی سخت باشد به بیان دیگر شکل مراحل باید به نحوی باشد که افراد را گیج نکند.

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۰ ایده فوق العاده برای هدایت آب باران در حیاط منزل(تصویر)

– بازی باید مرتبط با محصول‌تان باشد اما به نحوی که جنبه تبلیغاتی آن به چشم نیاید.

– امکان دسترسی به بازی نباید تنها در یک سایت مهیا باشد. اگر از این امر غافل شوید امکان دارد بازی‌تان کمتر دیده شود و به اهداف خود از ساخت آن نرسید.

– باید در محیط بازی امکان اشتراک‌گذاری و معرفی آن به دوستان خود وجود داشته باشد.

فرصت امروز

(Visited 238 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

نظر (1)

ترک کردن دیدگاه شما