ایجاد یک ویژگی

ایجاد یک ویژگی

رسانه‌ها و به‌خصوص شرکت‌های تلویزیونی، دائم به دنبال شایسته‌ترین‌ها از جمله ایده‌های جالب مستند‌سازی هستند. آنها نیاز دارند چیزی را در معرض نمایش قرار دهند که مردم علاقه وافری به آن دارند. ایده‌های غیر‌معمول معمولا بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و شرکت‌های تلویزیونی نیز بیشتر به این ایده‌ها بها می‌دهند. هر مستند تلویزیونی باید علایق مخاطبانش را تا آنجا که ممکن است مورد توجه قرار دهد. بدون شک ویژگی‌هایی مانند شوخ‌طبعی، علایق انسان‌ها، تراژدی و مسائل روزمره مردم از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که باعث ارزشمند شدن یک مستند می‌شود.

job

اضافه کردن ویژگی‌های ذکر شده به یک مستند همیشه آسان نیست، اگرچه تولید‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی تمام تلاش خود را می‌کنند تا در عین پرداختن به موضوعات مورد علاقه مردم انتظارات شبکه‌های تلویزیونی را نیز برآورده کنند اما باید توجه داشت که انتظار غیر‌منطقی از آنان باعث شکست مستند در ارتباط مناسب با مخاطب می‌شود.

ایده

یک شرکت متخصص در زمینه استخدام معلمان استرالیایی قراردادی را با شرکتی تلویزیونی برای ساخت یک مستند امضا کرد. سازندگان مستند در برنامه خود دو معلم استرالیایی را همان‌طور که در حال کسب تجربه کار در انگلستان بودند همراهی می‌کردند. مستند روی تفاوت‌های تدریس در استرالیا و انگلستان مانند مشکلات نظم و انضباط در مدارس انگلستان، سطح بالاتر بوروکراسی در انگلستان و دشواری‌هایی که معلمان استرالیایی در انگلستان تجربه کردند تاکید داشت.

این مستند موفقیت بزرگی برای سازندگان آن بود. مستند حاوی مضامینی چون مشکلات مردم مانند گیر افتادن در سختی‌ها و علایق مخاطبان مانند مشاهده اتفاقاتی که برای دو معلم در انگلستان می‌افتاد، بود. همچنین عنصر طنز و تراژدی به‌طور زیبایی در کنار هم به کار رفته بود. مزیت دیگر این مستند برای سازنده آن این بود که می‌توانست مستند را به هردو کشور انگلستان و استرالیا بفروشد.

این مطلب را هم بخوانید:   اختراعات پولساز

اگرچه در مستند به شرکت سفارش‌دهنده آن اشاره کمی شده بود اما مستند روی مخاطبان استرالیایی تاثیر خوبی گذاشت و باعث بهبود کسب‌و‌کار شرکت در این کشور شد، در عین حال اشاره نکردن به شرکت سازنده باعث عدم شناخت کامل مخاطبان انگلیسی از شرکت شد و به همین خاطر کسب‌وکار شرکت در انگلستان بهبود چندانی پیدا نکرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-در مورد ایده‌ای که قصد تبدیل آن به یک مستند را دارید فکر کنید. این ایده چه تاثیرات مثبت و منفی بر کسب‌و‌کارتان خواهد داشت؟

-مستند شما در مورد کسب‌و‌کارتان خواهد بود ولی به ندرت در طول برنامه به‌طور مستقیم به شرکت شما اشاره خواهد شد. پیامدهای این مسئله را در نظر داشته باشید.

-آماده هزینه کردن وقت و تلاش زیاد برای مستندتان باشید زیرا شما صاحب اصلی اثر هستید و تیم سازنده مستند برای شما کار می‌کنند.

فرصت امروز

(Visited 77 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما