اپلیکیشن هایی برای زراعت کاران

 اپلیکیشن هایی برای زراعت کاران

کشاورزی و سر و کار داشتن با زمین و خاک از دید بسیاری از افراد چندان دشوار نیست، اما کشاورزان باتجربه و حرفه ای می دانند که هر عامل محیطی (باران نابهنگام، آفت و. . .) می تواند نقشی مهم در به هم خوردن معادلات برداشت محصول ایفا کند. بر این اساس نمی توان کشاورزی را شغلی ساده و بدون چالش و مشکل ارزیابی کرد.

استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه های نرم افزاری راهکاری مناسب برای حل این مشکل است؛ راهکاری مناسب و امروزی که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار می گیرد و بازخوردی مثبت دارد. درواقع اپلیکیشن ها به عنوان دستیار کشاورزان عمل می کنند و نرخ هدررفت زحمات آنان را کاهش می دهند.

درادامه مطلب نگاهی داریم به تعدادی از پرمخاطب ترین اپلیکیشن های این روزها:

 FARM AT HAND

این اپلیکیشن، یک برنامه ریزی زمانی و حسابداری جالب و کاربردی برای کشاورزان فراهم می کند؛ برنامه ای که به تخمین هزینه ها، زمانبندی برای آینده، مدیریت برنامه های کاشت، داشت و برداشت و بسیاری از امور دیگر می پردازد. این زمانبندی منسجم برای آن دسته از کشاورزانی که حواس پرت هستند یا در برنامه ریزی مالی و زمانی خود با مشکل مواجه می شوند، بسیار مفید به نظر می رسد. این اپلیکیشن برای کاربران اندروید و ios به طور رایگان قابل استفاده است.

Sirrus

اپلیکیشن sirrus که به طور اختصاصی برای کاربران ios طراحی شده، به بررسی مهم ترین اطلاعات ویژه کشاورزان می پردازد. این اپلیکیشن با تطابق اطلاعات خود با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی کشوری که کشاورز در آن ساکن است، نقشه ای دقیق برای آینده فعالیت های وی طراحی می کند. ارسال اطلاعات مناسب و به موقع در خصوص بارش های احتمالی، شرایط فعلی آب و هوایی، نمودار بارش های گذشته و آینده، خشکسالی های احتمالی و امکان به اشتراک گذاری اطلاعات به شکل پی دی اف از قابلیت های مثبت این برنامه محسوب می شوند.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های سرمایه گذاری: پرورش بز مورسیا

Agrivi

این اپلیکیشن که قابل دریافت در دو سیستم عامل اندروید و ios است، قابلیت هایی متعدد و مفید دارد. اما مهم ترین ویژگی این اپلیکیشن، برنامه ریزی مالی، مدیریت پروژه های کشاورزی، مدیریت موجودی بذرها و ارسال پیام هشدار در خصوص کاهش منابع کشاورزی است. این پیغام های هشدار برای اطلاع رسانی در حوزه حجم ذخیره منابع و ابزارهای کشاورزی استفاده می شود و از مثبت ترین و کاربردی ترین ویژگی های این نرم افزار است.

Tractorpal

همان طور که از نام این برنامه مشخص است، tractorpal برنامه ای است که با ارزیابی وضعیت انواع ماشین های صنعتی مرتبط است. درواقع ماشین های مهم کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و. . . هدف اصلی این برنامه محسوب می شوند. آَشنایی با مارک های مهم تولید کننده ماشین های زراعی، لیست قیمت ها، نحوه تعمیر و نگهداری این ماشین ها و مواردی مشابه از ویژگی های اصلی این اپلیکیشن محسوب می شوند.

این اپلیکیشن برای کاربران اندروید و ios به طور رایگان قابل دریافت است. نکته جالب در خصوص این اپلیکیشن این است که توجه افراد غیر زارع را نیز به خود جلب کرده است. درواقع جذابیت های این برنامه تا حدی است که افرادی که چندان سررشته ای از ابزارهای کشاورزی ندارند، تمایل پیدا می کنند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

Tier advisor

بسیاری از ماشین آلات بخش کشاورزی، به لاستیک هایی مقاوم و حرفه ای احتیاج دارند، اما کشاورزان تازه کار آَشنایی چندانی با انواع تایرها، قیمت آنها و اطلاعات مهم در خصوص کارکرد تایرهای مختلف و… ندارند. بر این اساس استفاده از اپلیکیشن tier advisor یک گزینه مناسب برای این افراد است.

این مطلب را هم بخوانید:   تولید کفی کفش گرمازا برای سرمای زمستان

این اپلیکیشن اطلاعات مناسبی درخصوص انواع تایرها و کارکرد آنها در اختیار کاربران قرار می دهد. بخش های جست وجوی محصولات جدید، اطلاعات در خصوص کاربردهای هر تایر برای انواع تراکتور، جیپ و معرفی ماشین های مناسب برای کشاورزان و… از بخش های کاربردی این برنامه است. استفاده از این اپلیکیشن برای کاربران ios رایگان است.

Machinery guide

این اپلیکیشن، راهنمایی مناسب در خصوص ماشین آلات کشاورزی است. همچنین با کمک این اپلیکیشن می توان به جدیدترین اصطلاحات در حوزه کشاورزی دست پیدا کرد. درواقع اگر جزو کشاورزانی باشید که دوست دارید از جدیدترین خبرهای حوزه کشاورزی در سطح بین الملل اطلاع پیدا کنید، بهتر است با اصطلاحات بین المللی و انگلیسی این حوزه نیز آَشنا شوید.

این اپلیکیشن با ارائه روزانه تعداد زیادی اصطلاحات مفید، ارسال اطلاعات دقیق و ضروری در خصوص ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی و مواردی مشابه از برترین اپلیکیشن های اطلاع رسان برای کشاورزان محسوب می شود.

فرصت امروز

(Visited 478 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما