اولویت های یک کارآفرین موفق را می دانید؟

اولویت های یک کارآفرین موفق را می دانید؟

اولویت های یک کارآفرین موفق چیست؟ اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید به عنوان یک کارآفرین ، باید از خیلی چیزها آگاه باشید و همواره با مسائل گوناگونی رویاروی شوید. وظایف و اولویت‌های هر روزه تقریبا آشفتگی‌های درهمی خواهند بود که مثل هر چیز غیر منتظره‌ی جدید تغییراتی ایجاد می‌کنند و چیز‌های جدید می‌سازند. برای موفق بودن، باید سریعا با این تغییرات سطح پایین منطبق شوید، و هم‌چنین باید فلسفه‌ی “تصویر جامع” قابل اطمینانی داشته باشید که اساس تصمیمات روزانه‌تان باشد. بدون رعایت قاطعانه‌ی از مهم‌ترین اولویت‌های سطح بالایتان، کل راهبردتان با ریسک شکست مواجه است.

این ۵ “طلایی” ترین اولویت های یک کارآفرین موفق باید اساس کارآفرینی‌تان باشد، آن‌ها را مقدم بر هر ملاحظه‌ی سطح بالا و پایین دیگری در نظر بگیرید:

۱. نوآوری

نوآوری، نخستین مورد از اولویت های یک کارآفرین موفق است و معمولا اولین چیزی است که در سفر کارآفرینانه‌تان، در طول ایده‌پردازی و مرحله‌ی طوفان ذهنی نمود می‌یابد. نوآوری باید در کل دوره‌ی ایجاد و توسعه‌ی کسب و کارتان طلایه‌دار ذهنتان باشد؛ بدون نوآوری، چیزی نیست که شما را از کسب و کارهای رقیب متمایز کند. نوآوری به ایجاد یک ایده‌ی کاملا جدید نیاز ندارد؛ می‌تواند شامل گرفتن یک مدل قدیمی و به روز رسانی آن برای محیطی جدید، یا ترکیب دو ایده‌ی از پیش مستقل با هم باشد.

این‌که چگونه نوآوری کنید بستگی به خودتان دارد، ولی اولویت نوآوری باید فراتر از سهولت انجامش باشد. اگر انتخابی بین رها کردن آنچه شما را منحصر به فرد می‌کند یا جعل آینده‌ای با ریسک بزرگ‌تر داشتید، ریسک بزرگ‌تر را بپذیرید. کاهش منحصر به فرد بودن در یک زمینه همیشه برای گرفتار کردنتان بر خواهد گشت.

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۷ راه آسان برای اینکه خیلی باهوش شوید

۲. سودآوری

بسیاری از کارآفرین ها با مطالبات مالی وارد بازی می‌شوند و هیچ مشکلی هم در این باره وجود ندارد. اما برخی از آنان نگرش اهمیت سودآوری به نفع کسب و کار را از دست می‌دهند. آنان ممکن است تمام درآمد کسب شده‌شان را به خرید تجهیزات جدید یا استخدام نیروهای جدید تخصیص و به جای پایندگی بر رشد متمرکز شوند. در بعضی موارد، این قمار می‌برد ولی عموما انتخاب راهبردی ضعیفی است.

حتی اگر کسب و کارتان را با دلایل غیر مالی شروع کرده‌اید، باز هم سودآوری، حیاتی است. بدون سود قادر نخواهید بود کسب و کارتان را بهبود دهید، موقعیت‌تان را پاینده‌ کنید، یا برای آینده‌ی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. تصمیم به زیان دیدن در کوتاه مدت برای دستیابی به هدفی در بلندمدت گاهی اوقات ضروری است، ولی در چشم‌اندازی وسیع‌تر، اگر می‌خواهید موفق شوید تمرکزتان بر سودآوری را هرگز از دست ندهید.

۳. جریان نقد

جریان نقد باید اولویت مالی نهایی در کسب و کارتان باشد. به عبارت ساده، جریان نقد چیزی است که می‌گوید در حال حاضر چه قدر پول دارید و چه مقدار از آن پول در آینده‌ای نزدیک تغییر خواهد کرد. برای مثال، شما به عنوان یک کارآفرین ممکن است ۱۵۰۰ دلار در بانک داشته باشید، اما انتظار پرداخت صورت حساب ۳۰۰۰ دلاری را داشته باشید، و می‌دانید صورت حسابی ۱۶۰۰ دلاری نیز پس از آن می‌آید. مدیریت نقدینگی موجودتان (در دستتان) برای اطمینان از پرداخت به موقع همه‌ی صورت حساب‌هایتان حیاتی است. فقط این‌که کسب و کارتان سودآور باشد به این معنی نیست که کارتان درست است. نقدینگی برخی کسب و کارها تمام شد و تعطیل شدند حتی با وجود این‌که اسناد، سودآور نشان‌شان می‌داد.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های کاربردی برای راه اندازی کسب و کار خدماتی

جریان نقدتان را با تخصیص دستِ کم یک نفر برای پایش فعالانه‌ی آن، سرسختانه مدیریت کنید. پیش از هر تصمیم‌گیری مالی بزرگی، منتقدانه به نقدینگی در درستتان نگاه کنید و چاره‌های موقتی رویه‌ای را پیاده‌سازی کنید که کمک می‌کند نقدینگی‌تان مثبت بماند. برای مثال، می‌توانید پرداخت صورت حساب‌ها را تا آخرین روز ممکن به تعویق بیندازید، و چک‌های مدت‌دار به مشتریان‌تان بدهید تا از مشکل نکول و عدم پرداخت اجتناب کنید.

۴. فرهنگ

فرهنگ کسب و کارتان چیزی است که کار گروهی‌تان را سخت‌کوشانه نگه می‌دارد. اگر فرهنگ‌تان شروع به از بین رفتن کند، حتی اگر به نفع تعهد به فرصت‌های جدید باشد، ممکن است با نیروی کار اصلی‌تان بیگانه شوید و در نهایت کِشتی کسب و کارتان را با خدمه‌ای دلسرد رو به جلو هُل بدهید.

بگذارید بگوییم شما مشتری جدیدی گرفته‌اید و نگرانید چگونه کارش را انجام بدهید. سازماندهی مجموعه‌ای از تغییرات فرهنگی، مانند قوانین زمان‌بندی سخت‌گیرانه‌تر و فرایندهای بروکراتیک بیش‌تر، ممکن است آسیب بیش‌تری به روحیه‌ی شرکت‌تان بزند تا این‌که برای کارایی شرکت‌تان خوب باشد. به دقت درباره‌ی تأثیرات فرهنگی اقدامات‌تان فکر کنید.

۵. بهبود

در آخر، بهبود هم باید یکی از بالاترین اولویت های یک کارآفرین موفق باشد. کسب و کارها، مشتریان و اقتصادها هرگز برای مدتی طولانی همان طور که هستند باقی نمی‌مانند، پس شما هم باید سخت بکوشید تا کسب و کارتان را با شرایط جدید به تدریج سازگار کنید. همان طور که به عنوان یک کارآفرین تجربه‌ی بیش‌تری کسب می‌کنید، خواهید آموخت که چگونه بهبودهای مدوام چشمگیر در محصولات، خدمات، زیرساخت‌ها، فرایندها، برندسازی و بازاریابی‌تان ایجاد کنید. فقط کسب و کارهایی که سازگار می‌شوند در دورنمایی تحول آمیز، جان سالم به در می‌برند.

این مطلب را هم بخوانید:   استراتژی هایی برای شناسایی فرصت ها(۳): تبدیل ایده ها به فرصت

هرگز یکی از این اولویت‌ها را به منظور اصلاح یا به دست آوردن چیزی کم‌تر، قربانی نکنید. موفق‌ترین کارآفرینان زمان ما کسانی هستند که بدون توجه به شرایط، این اولویت‌ها را محکم و ناگسستنی حفظ کردند. اگر بتوانید همزمان با مدیریت هرج و مرج‌های روزانه، این اولویت‌ها را حفظ کنید، هیچ مشکلی در پیمودن این مسیر نخواهید داشت.

نویسنده: جان فلیکر

منبع: اینترپرینر – entrepreneur

بازده

(Visited 139 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما