انتخاب شیوه ارتباط اینترنتی مناسب

انتخاب شیوه ارتباط اینترنتی مناسب

اینترنت منبع بسیار مناسبی از اطلاعات گوناگون است. روزنامه‌نگاران نیز مانند سایر افراد از اطلاعات موجود در اینترنت استفاده می‌کنند. در واقع با استفاده از اینترنت می‌توان به راحتی به اطلاعات مورد نیاز بدون اتلاف وقت دسترسی پیدا کرد. همین امر در چند سال اخیر اینترنت را تبدیل به عضو غیر‌قابل حذف ادارات و موسسه‌های مختلف کرده است. امروزه روزنامه نگاران دیگر مجبور نیستند برای تهیه اطلاعات مورد نیاز خود از شرکت‌های مختلف از دفتر خود خارج شوند، بلکه با مراجعه به وب‌سایت رسمی شرکت‌ها به‌آسانی اطلاعات مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند. علاوه بر صرفه‌جویی در وقت مزیت دیگر مراجعه به سایت‌های رسمی در امان بودن از شکایت شرکت‌ها مبنی بر انتشار اطلاعات غلط است.

 

از طرف دیگر عدم وجود اطلاعات مناسب در وب‌سایت شرکت ممکن است روزنامه نگاران را به استفاده از اطلاعات غیر‌رسمی ترغیب کند. در این صورت مراجعه به سایت‌هایی مثل ویکی‌پدیا یا سایت‌هایی که توسط مشتریان ناراضی، رقبا و کارکنان قبلی جهت تخریب وجهه شرکت راه‌اندازی می‌شوند می‌تواند برای شرکت دردسر ساز باشد.

ایده

در سایت شرکت خود یک بخش را به طور ویژه به روزنامه نگاران اختصاص دهید. در این بخش می‌توانید تمامی مصاحبه‌های مطبوعاتی خود را همان‌طور که در نشریات مختلف چاپ می‌شوند قرار دهید. این کار علاوه بر رفع هرگونه خلع و کمبود اطلاعات در مورد شرکت، آرشیو گسترده‌ای را نیز برای روزنامه‌نگاران فراهم می‌آورد. علاوه بر این می‌توانید تاریخچه شرکت، رزومه مدیریتی خود، نظرسنجی‌های انجام شده در مورد میزان رضایت مشتریان و به طور کلی هر چیزی را که روزنامه نگاران بدان نیاز دارند را در سایت قرار دهید.

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۰ ایده برای کار و درآمد

بنا براین تا آنجا که ممکن است اطلاعات مورد نیاز را در سایت خود قرار دهید. علاوه بر این کار قرار دادن تصاویر شرکت، محصولات و… نیز بسیار موثر خواهد بود و در جست‌و‌جوهای اینترنتی افراد دیده خواهد شد. به طور کلی بهتر است اطلاعات شرکت توسط خودتان منتشر شود تا رقیبان و دشمنان شما. علاوه بر قرار دادن اطلاعات و تصاویر باید راه‌های ارتباطی موثر مانند شماره تلفن، فکس و ایمیل نیز در سایت قرار داده شود. این امر روزنامه‌نگاران را بیش از پیش به استفاده از اطلاعات شما ترغیب خواهد کرد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-مطمئن شوید بخشی که برای روزنامه نگاران در سایت قرار داده‌اید به آسانی قابل دسترسی است. در غیر‌این صورت تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌های‌تان هدر خواهد رفت.

-لینک سایت‌های مرتبط با شرکت، برای مثال لینک انجمن کسب‌و‌کارتان را در منوی اصلی وب‌سایت قرار دهید.

-امکان برقراری تماس با مدیران و معاونان شرکت را برای روزنامه‌نگاران فراهم کنید. در عین حال مطمئن شوید مدیران و معاونان مورد نظر توانایی برقراری ارتباط مناسب با روزنامه‌نگاران را نیز داشته باشند.

فرصت امروز

(Visited 92 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما