از ایده تا واقعیت

از ایده تا واقعیت

مقدمه

کمی تامل قبل از شروع کسب و کار

اگر کمی به کارآفرینی علاقه داشته باشید و یا کمی تمایل به ساختن پول داشته باشید پس مطمئنا هر روز ایده های مختلفی را در ذهن خود مرور و سازماندهی می کنید. شما این ایده ها را برای عملی ساختن در ذهن خود نگه داشته اید. اما ممکن است پس از مدتی ببینید که بسیاری از این ایده ها رنگ واقعیت به خود نگرفته و صرفا در سر شما مانده باشد.

خطری که در این رابطه وجود دارد همانا توهم و ساده انگاری افراطی است که در این زمینه وجود دارد. بسیاری از نیروها و استعدادها با مشاهده الگوهای موفق سریعا اقدام به راه اندازی کسب و کار نموده اند که متاسفانه اکثر آنها قبل از متولد شدن شکست خورده اند. شاید به ازای هر استارتاپ موفق بتوان هزاران مورد ناموفق نامبرد که متاسفانه رویکرد خاصی برای تحلیل دلایل شکست آنها مشاهده نمی شود.

یکی از دلایل شکست ها می تواند خوشبینی بیش اندازه به موفقیت استارتاپ و عدم توجه به اهرم های مختلف تاثیر گذار در آن باشد.

یک راهنمای گام به گام

آموزش “ایده تا واقعیت” مشتمل بر دروس گام به گام می باشد که شامل راهنمای های عملی و مرحله به مرحله ای است تا بتوان ایده های موفق را پیدا نموده و یا ایده خام و نپخته ای را که در سر دارید پرورش داده و به آن رنگ واقعیت بدهید.

محور اصلی در تهیه این نوشته ها همانا عملی بودن و گام به گام بودن آن است. چراکه ایده پرداز عموما سوالات بی پاسخ زیر را در سر دارد:

  • چگونه از موفقیت ایده ام مطمئن شوم؟
  • دقیقا از کجا شروع کنم؟
  • از چه کسانی کمک بگیرم؟
  • تنها باشم یا چند نفره؟
  • از چه کسانی سوال کنم؟
  • چگونه تبلیغ کنم ؟
  • و بسیاری سوالات دیگر
این مطلب را هم بخوانید:   ایده تبلیغات روی خودرو

گاهی سرعت و اشتیاق زیاد یک کارآفرین تازه کار منجر به نادیده گرفتن گام های مهم آغازین می شود. آنگاه نتیجه را یک ایده نیمه اجرا شده ناموفق خواهند دید. این آموزش سعی دارد سرعت شما را در شروع بکاهد و در ازای آن بینش شما به کسب و کار نوپای خود را عمیقتر کند. در این مجموعه مراحل مهم عملی کردن یک ایده به همراه ابزارهای مورد نیاز آن معرفی می شود. ایده پرداز با تعقیب مراحل ارائه شده پس از مدتی نتیجه توسعه یافته ایده اش را مشاهده خواهد کرد .

اینها روش های آزموده شده ای هستند که توسط افراد با تجربه صنعت توصیه شده است.

 محوریت نوشته ها

مهمترین ویژگی این آموزش مشتمل بودن بر درس های اساسی است که در طی چندین سال مشاوره و تحقیق و عمل در دنیای کسب و کار به دست آمده و عموما تحت عنوان “نکات مهم” و “نکات طلایی” آمده است. برخی از این نکات انحرافات اساسی هستند که کارآفرینان تازه کار مرتکب شده و چه بسا منجر به شکست می شود. این نکات به صورت هشدار آمده است. همچنین رویکردهای مهمی که هر کارآفرین باید به آن توجه داشته باشد اشاره شده است مانند بحث تولید انبوه و جذب سرمایه.

بنابراین دروس جذاب و کاربردی از “ایده تا واقعیت” را در مطالب بعدی همراه با ما دنبال بفرمایید.

(Visited 308 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما