آموزش مگا خلاقیت – قسمت هفدهم

گام چهارم – به مردم ارزش بالایی بدهید

ناخواستنی بودن ، مورد بی علاقگی ، بی اهمیتی قرار گرفتن و فراموش شده بودن ، به نظر من فقری است بسیار بزرگتر از گرسنگی و نداشتن چیزی برای خوردن…..        ما باید یکدیگر را دریابیم 

مادر ترزا

از آنجائیکه تا حال آموخته اید برای رسیدن به نبوغ باید مگاخلاق و مگانوآور شوید ، بنابراین تکلیف شما مشخص است . یاد بگیرید چطور راه حل های زبده و برجسته ای برای مشکلات و مسائل مردم بیابید. یاد بگیرید چطور از بهترین و موثرترین روش های افزایش خلاقیت و درونی کردن  آنها استفاده کنید . باید آنها را ملکه ذهن تان کنید این گامی فراتر از افق فکری شماست ، فراتر از محدوده تفکر سنتی و معمولی است . در این گام شما روش ها و تکنیک هایی خواهید آموخت که شمارا به طور خود به خود از محدودیت ها و سنت ها خارج میکنند.

این بخش ، ذهن شما را از طریق مسائل آموزشی و مسائل واقعی تمرین خواهد داد. چنین تمریناتی ، شما را قادر میسازند تا دانش تان را در حیطه های ضروری اجتماعی و برای حل مسائل اجتماعی به کار ببندید.

 

از ادارک تک بعدی تا مگا تصور

هر حرکت خلاقانه …. حاوی پاکی و بکری درک جدید است ، سرازیر شده از آبشار باورهای پذیرفته شده

  آرتور کوئستلر

این سری آموزش ها به شما کمک خواهند کرد تا درک کنید که خلاقیت از سطح ادراکی شروع شده و به سوی سطح بالای عملیات فکری در حرکت است.

این مطلب را هم بخوانید:   آموزش مگا خلاقیت – قسمت سیزدهم

چند مربع در شکل زیر پیدا میکنید؟

 

 

 

 

بلافاصله ، احتمالا خواهید گفت ، ۱۶ …. و بعد ۱۷٫

آیا میتوانید بیشتر ببینید ؟

اگر بیشتر به آن نگاه کنید ، حدودا ۲۱ …. یا ۲۲ مربع پیدا خواهید کرد و بعد شاید ۲۶  …و ۳۰ و بعد …..

زمانی طول میکشد ، اما بالاخره خواهید گفت بسیار بیشتر. همینطور است ! خیلی خیلی بیشتر

نظرتان درباره شصت تا مربع در این شکل چیست ؟ پاسخ یکی از دانش آموزان این بود « دو نوع مربع های مشکی (خطوط) و مربع های سفید ( داخل خطوط)  وجود دارند « پس هر تعدادی که بدست آوردیم دو برابر میشود.

یک پاسخ این است که شکل مورد نظر یک مکعب است  که ما فقط یک وجه آن را می بینیم نمیتوانیم بقیه مربع ها را ببینیم.

 

 

یک پاسخ نسبتا شسته رفته « بی نهایت» است ؛ این ممکن است دیوار بزرگ چین باشد که از مقطعش دیده شده و هزاران مایل ادامه دارد ، اما ما همه مکعب ها و مربع ها را نمی بینیم . ممکن است میلیون ها مربع داخل این مکعب باشند. خوب است ! مهم نیست چند مربع پیدا کردید چون هر تعداد که باشد از تعدادی که در ابتدا پیدا کردید بیشتر است . ذهن شما در عرض چند دقیقه از ۱۶ به بی نهایت رفت.

جالبترین مطلب این است که خود تصویر، هرگز تغییر نمیکند. تصویر همانی است که قبلا بوده چیزی که واقعا تغییر کرد درک شما است. قطعا زمان میبرد تا چیز جدیدی در یک تصویر ثابت پیدا کنیم پس زمانی که به خودتان فرصت میدهید اتفاقی باور نکردنی می افتد شما شروع به دیدن چیزهایی میکنید که قبلا نمی دیدید. شما بینش جدیدی می آفرینید.

این مطلب را هم بخوانید:   آموزش مگا خلاقیت – قسمت دوازدهم

ادامه دارد…

 

(Visited 587 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما