آموزش مگا خلاقیت – قسمت سیزدهم

آموزش مگا خلاقیت – قسمت سیزدهم

با نام و یاد خداوند منان و عرض سلام و احترام خدمت کلیه دوستان، سیزدهمین جلسه از  دوره  مگا خلاقیت را آغاز می کنیم.

صعود به قله نبوغ

از این سطح ، به راحتی می توان لایه های بالای نوآوری و لایه های پایین آن را مشاهده کرد. جالب است که بدانید ، حتی از پایین ترین لایه نوآوری هم شانس برای جهش به لایه های بالایی وجود دارد. در عین حال از بالاترین لایه نوآوری هم احتمال سقوط و لیز خوردن وجود دارد . بنابراین نوآوری بعنوان یک فرایند، در جریان و حرکت دائمی به سوی جلو است. حال که شما با لایه های نوآوری در جلسه قبل آشنا شدید ، می توانید لایه ای که میخواهید بر آن تمرکز کنید و لایه ای که قرار است قدم بعدی تان باشد را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ، فرض کنیم شما در بهتر و زیباتر ساختن خانه تان مهارت دارید – شما به بهتر و مطلوب تر ساختن زندگی تان علاقه مندید . حال ببینیم که آشنایی با لایه های نوآوری چطور میتواند شما را در رسیدن به سطح نبوغ کمک کند.
✅ لایه وجودی : شما ذاتا موفقید (در سطح وجودی موفقید)

✅✅ لایه ارتباطی : شما یک مهمانی ترتیب می دهید و مهمان هایتان حیرت زده و مبهوت میشوند. آنها ازشما میپرسند که چطور این کار را انجام دادید ، و شما به آنها میگویید.
جمع شروع به این صحبت میکند که شما چقدر در طراحی مستعدید . این به وضوح لایه دوم میباشد – لایه ارتباطی

✅✅✅ لایه ابزاری : شما در مورد اشیاء مختلفی که استفاده کرده اید (ایده ها ، ابزار ، عکس ها و مدل ها) به متخصصان علاقه مند توضیح می دهید.

این مطلب را هم بخوانید:   شکست ها و موفقیت ها

✅✅✅✅ لایه منطبق سازی آشناسازی : شما به بقیه مردم کمک میکندی که محیط زندگی شان را بهتر سازند ( مشکلات و مسائل شان را حل کنند ) آیا شما مایلید یک مشاور بشوید ؟یا یک طراح ؟

✅✅✅✅✅  لایه نوآرانه : ابداعات باید به وسیع ترین حد ممکن در جامعه منتشر شوند آیا مایلید مقاله ای بنویسید ؟ یا یک کتاب ؟ آیا علاقه دارید تا یک برنامه تلویزیونی داشته باشید ؟
بعضی از افرادی که چگونه به موفقیت رسیدن را آموزش میدهند، به شما میگویند تا یک ستون برای روزنامه بنویسید. مصاحبه های رادیویی ترتیب دهید و از این دست. حال شما میدانید چرا !
از این طریق میتوانید ابداعات تان را به وسیع ترین گروه ارائه دهید.

?مثال دیگری می زنم : فرض کنید شما در جوک ساختن خیلی واردید . احتمالا در شعر گفتن ، وزن و قافیه خود بخود به ذهن تان می آید. این قطعا از نوع تازگی ارتباطی است ( جوک های جدید ، اشعار جدید) اما شما باید بدانید که چطور پذیرفته شوید ( و چطور رد نشوید) و چگونه به سطح یک نابغه برسید. لطفا قدم های بعدی تان را تشریح کنید:

• لایه وجودی :
• لایه ارتباطی :
• لایه ابزاری :
• لایه همسازی ( منطبق سازی ) :
• لایه نوآورانه :

حال که لایه های نوآوری را و گام هایی که برای صعود به سطح نبوغ بردارید را در مثال های دیگر تمرین کردید ، می توانید آن را درباره قدرت و توانایی های تان به کار ببندید. در برگه کاغذی بنویسید که « توانایی های شخصی تان » چیست و گام هایی را که باید برای نابغه شدن بردارید شرح دهید:
• لایه وجودی ———————————————————————-
• لایه ارتباطی ———————————————————————-
• لایه ابزاری ———————————————————————-
• لایه آشناسازی ( منطبق سازی )  ——————————————————
• لایه نو آورانه ———————————————————————

این مطلب را هم بخوانید:   آموزش مگا خلاقیت -مقدمه

اگر مشکلی در لایه های نوآوری دارید دوباره جلسه قبل را مطالعه کنید.

دانش تان را به کار گیرید جاهای خالی را پرکنید. هر مرحله را با دقت شرح دهید. به تمام فعالیت های ممکن و موجود فکر کنید و سپس عاقلانه تصمیم بگیرید که چه کار می خواهید بکنید. بدین گونه موفقیت تان تضمین می شود. بی برو برگرد. همه چیز بر پایه علمی و ثابت شده است. به همین علت است که من میگویم نوشناسی ، علم شناخت و ایجاد نوآوری ، همه چیز را شرح میدهد و به مبدعان و مبتکران در تمام حوزه ها کمک می کند تا مطمئن ترین مسیرها را به سوی موفقیت پیش بگیرند.

همچنان به پرورش ذهنتان ادامه دهید

ذهن شما میتواند به مگا خلاقیت برسد ، و اکنون میداند که چگونه نوآوری های اساسی و اصلی که منجر به میلیون ها نوآوری میشوند را ببیند . اگر چه خود ذهن – ذهن مگا نوآور شما ، ذهن نابغه – هنوز نیاز به تمرین و پرورش دارد.

یک ذهن مگانوآور فراتر از صرفا یک قابلیت است – این ذهن شماست که فعالانه در حال به کار گرفتن و عملی ساختن مگا خلاقیت در زندگی تان است. اگر یک ذهن عادی تعدادی مورد مثبت و پیشرفت دهنده در طول زندگی یک فرد تولید و ارائه میکند ، ذهن مگانوآور هزاران و میلیون ها مورد از این دست تولید میکند. به علاوه اگر یک ذهن معمولی و عادی ، ایده های کم کیفیت تری و در نتیجه محصولات نوآورانه سطح پایین تری تولید میکند ، ذهن مگانوآور ، محصولات و ایده های ده – صد – هزار – میلیون برابر پیچیده تر تولید میکند.

بالاخره برای آن دسته از شما که هنوز مصمم نشده اید ، در نظر بگیرید که : اگر نوآوری فقط در انتقال یافته های جدید باشد ، و ما هر روز ( به نسبت های بزرگ و کوچک ) این کار را انجام میدهیم ، پس چرا باید در مقابل مخاطبین بیشتر بترسیم ؟ چرا برای ارائه و عرضه چیزی مضطرب بشویم ؟ چرا از صحبت در مقابل جمع بترسیم ؟
آموزش و تعلیم نوآوری باید وظیفه مدارس ، و رسالت آموزش نوآورانه باشد. موضوع این است که چطور قوه ابداع گرمان را به سطحی برسانیم که توسط میلیون ها نفر دیده شود و مورد استفاده قرار گیرد. هنرمندان معروف ، هنرپیشگان و دانشمندان این کار را پیوسته انجام میدهند . حالا نوبت شماست !

به وسیله روش هایی که آموختید ، از عهده اش بر می آیید . هرکدام از ما عکس هایی برای نمایش دادن ، اختراعات یا ایده های فوق العاده ای برای عرضه ، یا کارهای هنریی برای اجرا و نمایش دارد . اکنون سوال این است که شما در چه مرحله ای از نوآوری قرار گرفته اید و قدم بعدی در توسعه دادن نوآوری تان چیست؟

کاری را که باید ، انجام دهید ، همانطور که نوابغ این کار را میکنند .
افق های شما بسیار وسیع تر و وظایف تان نیز فوق العاده جدی تر و با اهمیت تر از آن دسته افرادی است که صرفا با استعداد و باهوش هستند .

«نابغه کاری را انجام دهد که باید انجام دهد ، در حالی که مستعد فقط کاری را میکند که از عهده اش بر می آید»

ادامه دارد….

(Visited 121 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما