۷ ایده کسب و کار کوچک برای فرزندان

۷ ایده کسب و کار کوچک برای فرزندان

فکر می‌کنید آیا جوانه‌های یک کارآفرین در دستان‌تان شکوفا می‌شود؟ روح خلاق را در فرزندان تان با آموزش راه‌اندازی کسب و کار های کوچک به آنان تشویق کنید. آنان درس‌هایی از ارزشمندی پول، مسئولیت‌پذیری، و ارزش کار سخت را یاد خواهند گرفت. این درس‌ها حتی ممکن است پایه‌ی محکمی برای آینده‌ی مالی موفقیت‌آمیزشان در بزرگسالی باشد. 

در ادامه ۷ ایده کسب و کار کوچک برای فرزندان تان آمده است.

 

فروش

۱.فروش غذاهای خانگی: فروش غذاهای خانگی از طریق اینترنت برای همکاری والدین و کودکان یا گروهی کودکان البته با سرپرستی بزرگسالان کاری بسیار عالی است. کودکان می‌توانند وظایفی را در گروه داشته باشند و به همان اندازه از سود فروش سهم ببرند.

خدمات

۲.نگهداری از کودک: همه‌ی والدین می‌دانند که یافتن فردی قابل اعتماد برای نگهداری از کودکان در یک شب که مثلا به مهمانی می‌روند، خیلی سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. نوجوان‌ها پس از کسب اعتبار به عنوان یک سرپرست مسئول، با انجام این کار طوری رشد می‌یابند که احساس می‌کنند مثل دیگر والدین می‌توان به آنان اعتماد کرد. برای بچه‌های کوچک‌تر، کارهایی نظیر نگهداری از حیوانات خانگی را در نظر بگیرید.

۳.کار در باغچه: چمن‌زنی و باغبانی راه‌های خوبی هستند که کودکان می‌توانند با آنها هر هفته از مهارت‌هایی که در میان کارهای روزمره‌شان در خانه یاد گرفته‌اند، مقداری پول در بیاورند.

۴.ماشین‌شویی: گرد و خاک زمستان و ریزبرگ‌های بهاری، ماشین‌ها را کثیف می‌کنند. وقتی هوا گرم می‌شود فرزندان تان را تشویق کنید تعطیلات آخر هفته‌ها خودرو را بشویند. آنان به شوینده، اسفنج، حوله، یک سطل و شلنگ نیاز دارند، به علاوه‌ی کمی ابتکار عمل.

این مطلب را هم بخوانید:   ۴ فعالیت تیمی سرگرم کننده دریک شرکت

۵.تمیزکاری: وسایل این کار می‌توانند نسبتا ارزان باشند، و به احتمال زیاد آنها مهارت‌های شستشوی‌شان را در خانه کامل کرده‌اند. کودکان باید مطمئن باشند که کارشان را می‌دانند و برای نخستین ‌بار به مشتریان‌شان اعتماد کنند.

 

مهارت‌ها

۶.وبلاگ‌نویسی: هرچند ضرورتا یک راه سریع برای پول درآوردن نیست، ولی می‌تواند راهی باشد برای کودکان تا درباره‌ی احساسات یا سرگرمی‌هایشان با مخاطبان وسیعی گفت‌وگو کنند. به فرزندتان در راه‌اندازی وبلاگ شخصی‌اش روی یک وبگاه وبلاگ‌نویسی امن کمک کنید و فعالیت‌های برخط وی را پایش کنید. فرزندتان می‌تواند با خدماتی نظیر گوگل ادسنس، از طریق نوشتن برخط درآمد داشته باشد. او هم‌چنین می‌تواند با نوشتن درباره‌ی بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها و کتاب‌ها و… پول دربیاورد. (همین‌طور مهارت‌های درک مطلب و نوشتن‌اش را بهبود دهد.)

۷.کاردستی یا اثر هنری: آیا فرزندان تان استعداد خلق چیزی را دارند؟ آنان می‌توانند اثر هنری‌شان را در نمایشگاه‌های هنری کوچک یا از طریق نمایشگاه خانگی در حیاط خانه بفروشند. آنان می‌توانند سود کوچکی کسب کنند و استعداد هنری‌شان را پرورش دهند.

راه‌اندازی کسب و کار شخصی به کودکان کمک می‌کند اعتماد به نفس‌شان را رشد دهند و بفهمند اگر با همه‌ی وجود بر آن متمرکز شوند و سخت کار کنند به هر چه می‌خواهند می‌توانند برسند. برای مثال، فلیکس فینکبینر، یک نمونه‌ی عالی از ابتکار عمل و دستیابی به موفقیتی بزرگ همراه با پشتیبانی صحیح است.

زمانی که او سازمان غیرانتفاعی “نهال برای زمین “را در ۲۰۰۷ تأسیس کرد تنها ۹ سال داشت. این ابتکار زیست‌محیطی، آگاهی درباره‌ی مسائلی مانند تغییرات آب و هوا را بالا می‌برد. “نهال برای زمین” در ۲۰۱۱، به هدف کاشت یک میلیون درخت در سراسر جهان دست یافت. تا امروز، این سازمان بیش از ۱۳ میلیون درخت کاشته است. “نهال برای زمین” با یک کودک شروع کرد و حالا بیش از ۱۰۰ هزار کودک در سراسر دنیا با آن همکاری می‌کنند. فقط به این فکر کنید که فرزندان تان با یک رویا، یک روح خلاق و کمی تلاش چه تأثیری می‌توانند داشته باشند و چگونه درس‌هایی که آموخته‌اند آنها را به بزرگ‌سالی هدایت می‌کند و برای یک آینده‌ی مالی موفق آماده می‌سازد.

این مطلب را هم بخوانید:   چگونه تخیل کودک خود را پرورش دهیم؟

lifehack.org

(Visited 298 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما