۵۰۰میلیون تومان سرمایه لازم است

۵۰۰میلیون تومان سرمایه لازم است

هربار که در گوشه و کنار شهرمان می‌بینیم که ساختمانی درحال ساخت است ممکن است بی‌تفاوت از کنارش عبور کنیم، درحالی که می‌دانیم صنایع بسیاری در این زمینه درگیر هستند و یکی از این صنایع معمولا در بخش تیرچه و بلوک و بلوک‌های سیمانی است.

حامد شریفی، از سرمایه‌گذاران و فعالان این صنف درباره چگونگی و سیاست‌های بازاریابی در این صنعت گفت: به‌طور کلی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید بلوک‌های سیمانی آینده مناسبی برای سرمایه‌گذاران دارد و اگر بتوان در این زمینه اصول اقتصادی را رعایت کرد، نباید نگران رکود و البته اقتصادی بودن کار باشیم.

 

شریفی در ادامه افزود: منظور از تولید اقتصادی حساب و کتاب کار نیست، بلکه می‌توان به تولیدات هوشمند اشاره کرد، چون همان‌طور که می‌دانیم صنعت ساخت‌و‌ساز همچنان درحال تغییر و به‌روز شدن است. تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف باید همگام با نیازهای بازار گام بردارند تا بتوانند در عرصه تولید باقی بمانند. این درحالی است که نباید فراموش کنیم بلوک‌های سیمانی می‌تواند به‌عنوان امتیازی برای مقاوم‌سازی، سرعت ساخت و اتلاف انرژی مدنظر سازندگان قرار گیرد.

استاندارد یکی از مهم‌ترین ابتکارهاست

این تولیدکننده که اجباری نبودن استانداردهای تولید را یکی از چالش‌های عمده در این صنعت عنوان می‌کند ، گفت: اگرچه هنوز هیچ اجباری در زمینه تولید این مصنوعات بتونی نیست و بسیاری از کارگاه‌های غیرمجاز در این میان منافع خوبی به‌دست آورده‌اند اما صاحبان پروژه‌های معتبر و البته شرکت‌های عمرانی قابل اعتماد اهمیت استفاده از محصولات استاندارد را دانسته و به‌همین دلیل وارد معامله با تولیدی‌های معتبر استاندارد شده می‌شوند.

این مطلب را هم بخوانید:   چگونه یک سرآشپز، مدیر موفق رستوران می شود

از این‌رو سیاست تولید محصولات استاندارد با رعایت مقررات می‌تواند تضمینی برای بقا در بازار باشد. وی به استاندارد سازمان مدیریت که معروف به شماره ۵۴۳ است اشاره و تاکید کرد: تمام استانداردهای لازم از سوی مراجع معتبر ارائه شده و اگر براساس دستورالعمل‌های موجود تولید داشته باشیم، سازمان استاندارد مهر تایید به این محصولات خواهد زد که اعتبار تولیدات است.

به اعتقاد شریفی، اگرچه رعایت استانداردها ممکن است تا حدودی هزینه‌های تولید را کمی افزایش دهد اما همان‌طور که اشاره شد متقاضیان خرید محصولات استاندارد نیز به این امر واقف هستند و با کمال میل هزینه کیفیت بالاتر را پرداخت می‌کنند، بنابراین نباید تولیدکنندگان نگران عدم فروش محصولات‌شان باشند.

سرمایه‌گذاری در بلوک‌های سیمانی

این فعال صنفی درباره سرمایه‌گذاری و چگونگی محاسبه هزینه‌های تولید البته به‌صورت تقریبی این‌گونه توضیح داد: در مجموع برای راه‌اندازی یک کارگاه استاندارد و قابل اعتماد با ظرفیتی نزدیک به ۳‌هزار عدد بلوک سیمانی در روز، زمینی به مساحت ۶‌هزار مترمربع و نزدیک به ۳۰۰متر مربع سوله نیاز داریم که هر یک از این دو بخش در استان‌های مختلف هزینه‌های مخصوص به خود را دارد، ولی تجهیزات و زمین و سوله برای سرمایه‌گذار چیزی حدود ۵۰۰میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

این درحالی است که کارگاه یاد شده ضریب اشتغال‌زایی هفت‌نفر را به‌صورت مستقیم ایجاد می‌کند. برای محاسبه قیمت‌گذاری این محصول باید براساس جدول زیر عمل کنیم. (لازم به یادآوری است این اعداد تقریبی است و بسته به اقلیم کارگاه یا تغییر قیمت‌ها می‌تواند متفاوت باشد و استعلام مربوط به اسفند ۹۴ است)

خدمات امکان جلب متقاضی

این فعال صنفی سفارشی کارکردن را با توجه به شرایط اقتصادی موجود بهترین گزینه می‌داند، اما در این زمینه لازم است سرمایه‌گذاران هوشمندانه عمل کنند. به‌عنوان مثال ارتباط با شرکت‌های عمرانی بزرگ و معتبر نیازمند حضور قدرتمند تولیدات است و باید با استفاده از شرایط استاندارد و ارائه خدمات ویژه مثل حمل رایگان یا تحویل درصدی محصولات به‌صورت اضافه باشد در حالی که بهترین راهکار برای جلب نظر شرکت‌های بزرگ عمرانی استمرار تولید و حفظ کیفیت در طول مدت پروژه است.

این مطلب را هم بخوانید:   مِدلی ایده رساندن دارو به نقاط دوردست

حامد شریفی در پایان افزایش سبد تولیدات هم‌ردیف را در این زمینه مفید دانست و تصریح کرد: چون شرکت‌های عمرانی بزرگ معمولا در طول انجام پروژه‌های‌شان به محصولات متفاوتی نیازمند هستند باید برای هر دوره از نیازهای آنها پاسخی منطقی و دقیق داشته باشیم. به این ترتیب ارتباط تولید و مصرف همواره برقرار است، بدون اینکه وقفه‌ای در زمینه تولید ایجاد شود. در این صورت سرمایه‌گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی خواهد داشت.

فرصت امروز

(Visited 322 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما