چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟

چگونه محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم؟

کاربرد اینستاگرام در ایران از عکس بشقاب غذای امشب شروع شد و حالا در دنیای متنوعی از رنگ و محتوا و درک همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی باقی مانده است. احتمالاً چه کاربری عادی باشید و چه در پی دریافت سرنخ‌های تجاری و ارائه خدمات، تولید محتوای اینستاگرام زمانی دلپذیرتر می‌شود که لایک و کامنت بیشتری بگیرد.

دغدغه تولید محتوای خلاقانه و اثربخش از ضروریات حضور موفق در اینستاگرام است.

با آنکه اینستاگرام تمام ابزارهایی که هر کسب‌و‌کاری نیاز دارد، در خود جای داده است و شما می‌توانید با مخاطبان خود به‌صورت مستقیم صحبت کنید و آن‌ها نیز می‌توانند برای شما بازخورد بفرستند اما همچنان تولید محتوای اینستاگرام مقوله‌ی حساس و خلاقانه است.

صرف در اختیار بودن تمام امکانات تبلیغات در اینستاگرام اعم از تبلیغات کمپینی، تبلیغات اسپانسر اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ باز هم شما به تولید محتوای خلاقانه و جذاب در اینستاگرام نیاز دارید. ما در این پست درباره‌ی ضرورت جذابیت تولید محتوای اینستاگرام و چگونگی آن پرداخته‌ایم:

۱. با مردم صحبت کنید.

بهترین شیوه برای ایجاد گفت‌و‌گو در اینستاگرام، محتوای بصری است. محتوایی را در کانال خود پست کنید که مخاطبان، بیشتر چشم‌انتظار دیدن آن هستند. بررسی کنید مخاطبان چه محتوایی را دوست دارند و از چه محتوایی بیزارند. با درنظرگرفتن این‌ها، سعی کنید محتوای مناسب را برای آنان به‌درستی انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق قسمت نظردهی یا پیغام‌های خصوصی، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.

۲. از نوع محتوای خود مطمئن شوید.

بهتر است همیشه قبل از انتشار محتوا به‌خوبی آن را بررسی کنید. به‌صورت رندوم پست نکنید. قبل از پست‌کردن عکس‌ یا ویدئو آن را از همه نظر بررسی کنید. مطمئن شوید محتوای شما هم مناسب است و هم جذاب.

این مطلب را هم بخوانید:   ابتکار میلیاردی جاسوس پیشین سیا برای بستن حساب کاربری ترامپ در توییتر

۳. از دوربین حرفه‌ای استفاده کنید.

سعی کنید محتوایی را انتشار دهید که از همه‌نظر باکیفیت باشد. عکسی که منتشر می‌کنید باید برای بیننده قابل تشخیص باشد. از دوربین مناسب برای گرفتن عکس استفاده کنید تا تأثیر ‌آن بر مخاطبان دو چندان شود. تولید محتوای اینستاگرام با انتشار تصویری بی کیفیت، سرانجام خوبی نخواهد داشت.

۴. از ابزارهای اینستاگرام استفاده کنید.

به‌خاطر استفاده از ابزارهای اینستاگرام خجالت نکشید. زمانی که عکسی منتشر می‌کنید، از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید یا عکس را طوری قیچی کنید که زیباتر به‌نظر برسد. بدین طریق نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر برای ویرایش تصاویر خود ندارید.

۵. از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

ویژگی جدید استوری که به اینستاگرام اضافه شده است، شیوه‌ی مؤثری برای ارتباط با مخاطب است و آن‌ها را در طول روز سرگرم می‌کند. در طول روز استوری‌های متعددی پخش کنید و به مخاطبان خود این حس را بدهید که در مسیر کسب رضایت آن‌ها مشغول به فعالیت هستید.

۶. خلاق باشید.

تصاویر منحصر‌به‌فردی را پست کنید و سعی کنید مطابق با میل مخاطبان خود آن‌ها را انتخاب کنید. تا جایی که می‌توانید هم خلاق باشید و هم نوآوری کنید. در تصاویر خود گزینه‌های بیشتری اضافه کنید؛ چیزی که تصاویر شما را از دیگران متمایز می‌کند.

۷. ثابت‌قدم‌ باشید.

تم مشخصی برای خود انتخاب کرده و همیشه از آن استفاده کنید. اگر همیشه از تم خود پیروی کنید و ثابت‌قدم باشید، پست‌های شما تأثیر بیشتری بر مخاطب خواهد گذاشت. همچنین به یاد داشته باشید که باید ‌اهداف خود را در نظر بگیرید. با پست‌کردن محتوای نامرتبط، از مسیر رسیدن به اهداف خود منحرف نشوید.

۸. حامل پیغام باشید.

توضیح مناسبی برای محتوای خود بنویسید. کلمات معمولاً تأثیر زیادی بر افراد می‌گذارند. شما همچنین می‌توانید از نقل قول‌های کوتاه به‌منظور توجه بیشتر به علایق مشتری استفاده کنید. به‌علاوه می‌توانید پیغام خود را از طریق تصاویر یا کلمات منتشرشده ارسال کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   راز موفقیت برندها در شبکه های اجتماعی

جوهر

 

به این مطلب امتیاز دهید:

[ratings]
(Visited 170 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما