وقتی اطلاعات زیاد فراهم شده توسط خودروسازان، رانندگان را به خطر می‌اندازد

وقتی اطلاعات زیاد فراهم شده توسط خودروسازان، رانندگان را به خطر می‌اندازد

«کانون اتومبیل آمریکا» می گوید فن آوری های اطلاعاتی که ماشین سازان در داشبورد اتومبیل های جدید ارایه می دهند باعث می شود که رانندگان برای مدت زمانی خطرناک، نگاه خود را از جاده بردارند و عملا برای لمس آنها، دست از فرمان بردارند که کار خطرناکی است.

این گزارش تحقیقی که به تازگی توسط اسوشیتدپرس منتشر شده، به وسیله پروفسور «دیوید استرایر» در دانشگاه یوتا تهیه شده که از سال ۲۰۱۳ سرگرم بررسی تاثیر سیستم های اطلاعاتی و سرگرمی بر امنیت ترافیک برای «کانون اتومبیل آمریکا» است. پژوهش های گذشته نیز مشکلاتی را شناسائی کرده بود، اما استرایر می گوید : «انفجار فن آوری» اوضاع را خرابتر کرده است.

امروزه خودروسازان انتخاب های بیشتری را در اتومبیل ها می گنجانند تا امکان استفاده از ای-میل ، پیام و سوشال مدیا را برای رانندگان بیشتر کنند.

همچنین استفاده از تکنولوژی هم هر روز پیچیده تر می شود. اتومبیل ها قبلاً تعداد کمی گزینه و دستگیره داشتند اما بعضی از آنها اکنون تا پنجاه دگمه بر روی فرمان و داشبوردشان دارند که بیشتر آنها هم چند کاربرد دارند. پنجره های تماسی ، فرمان های صوتی ، لوح های نوشتنی، نمایشگرهای فرمان دهنده بر روی برف پاک کن ها و آینه ها و کامپیوترهائی با تصاویر سه بعدی هم هست.

استرایر می گوید «اینها همه لایه های هرچه بیشتری از پیچیدگی و اطلاعات را در سرانگشت رانندگان قرار می دهد ، و اغلب بی آنکه در نظر بگیرد آیا فکر خوبی است همه اینها در سر انگشت راننده باشد یا نه.»

این مطلب را هم بخوانید:   ۹ مهارت برای داشتن درآمد بالا

او می افزاید: این مقدار پیچیدگی کلی ، وقتی را که راننده باید برای استفاده از این سیستم صرف کند، مدام افزایش می دهد.

در مقابل این نکات، موسسات اتومبیل سازی می گویند سیستم های نوین جایگزین های بهتری برای رانندگان هستند تا تنظیم کردن رادیوها و سیستم های تهویه مطبوع قدیمی که همیشه به هنگام رانندگی برای راننده ها موجب دردسر است. راننده ها باید باید چشم های خود را از جاده و دست هایشان را از فرمان اتومبیل بر می داشتند تا دستگاه های اتومبیلشان را تنظیم کنند.

اسوشیتدپرس در گزارش خود نوشت: آشکار است که کارخانه های اتومبیل سازی به اندازه کافی برای سریع و دقیق کردن تنظیم دستگاه های داخلی اتومبیل ها تلاش نکرده اند. مثلاً تنظیم دستگاه های «جی پی اس » اغلب اتومبیل ها در سرعت ۲۵ مایل حدود ۴۰ ثانیه طول می کشد. در این مدت ، اتومبیل به اندازه طول چهار زمین فوتبال را می پیماید.

پژوهش های پیشین نشان می داد اگر رانندگان فقط دو ثانیه چشم از جاده بردارند ، خطر تصادف اتومبیلشان دو برابر می شود.

(Visited 42 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما