مدیرعامل آمازون ثروتمندترین مرد جهان شد

مدیرعامل آمازون ثروتمندترین مرد جهان شد

​​​​​​​جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون به پاس موفقیت شرکت خود تنها در یک روز نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. او با این موفقیت در صدر ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفته است.

بنا بر گزارش بانک “یو‌بی‌اس” سوئیس، دارایی ثروتمندترین افراد جهان در سال گذشته با یک‌پنجم افزایش به شش هزار میلیارد دلار رسید. در سال جاری به پاس رونق فزاینده بازار سهام در سراسر جهان ثروت این افراد باز هم بیشتر شده است.

 

طبق بررسی‌های انجام شده، یکی از ۱۵۴۲ ثروتمند جهان با افزایش باورنکردنی دارایی خود گوی سبقت را از بقیه توانگران ربوده است. جف بزوس، مؤسس و سهام‌دار بزرگ آمازون تنها در یک روز بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

 

تنها در روز جمعه ۲۷ اکتبر (۵ آبان) با افزایش ارزش سهام شرکت آمازون دارایی او از ۵/ ۸۳ میلیارد به ۸/ ۹۳ میلیارد دلار رسید. بعد از آنکه آمازون در سه‌ماهه سوم سال جاری از فروش چشمگیر خود خبر داد ارزش سهام این شرکت حدود ۱۳درصد بیشتر شد، به این معنی که ارزش این شرکت تنها در یک روز به حدود ۶۲ میلیارد دلار افزایش یافت. بزوس خود حدود ۱۷درصد از سهام آمازون را داراست.

او با این درآمد رکورد بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت را در توانگری مالی شکست. بزوس پیش از این در ژوئن سال جاری نیز رکورد بیل گیتس را شکسته بود اما با فاصله‌ای بسیار اندک و تنها برای یک روز.

 

قسمت عمده‌ای از افزایش ارزش سهام آمازون در شروع معاملات بازار بورس سهام نزدک (Nasdaq) در نیویورک اتفاق افتاد و بزوس تنها در چند دقیقه شش میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

این مطلب را هم بخوانید:   نام یک ایرانی‌تبار در صدر لیست مدیران عامل که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند

دویچه وله

(Visited 187 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما