توصیه‌هایی برای شناخت و خرید مناسب عطرها

توصیه‌هایی برای شناخت و خرید مناسب عطرها

«بهترین عطر به معنای واقعی کلمه وجود ندارد، چون انتخاب عطر کاملاً سلیقه‌ای و به مصرف‌ کننده آن بستگی دارد. بهتر است فراتر از نام‌ها و برندها به شامه و سلیقه خود احترام بگذارید.»

در این مطلب با توصیه‌هایی برای شناخت و خرید مناسب عطرها در خدمت شما عزیزان هستیم:

ابتدا عطر را روی پوست‌تان اسپری کنید، دو ساعت صبر کنید، بعد تصمیم بگیرید.

۱. خلق یک رایحه

شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که بیشتر تولیدکنندگان عطر در دنیا خالق بو نیستند و بوی مورد نظرشان را به شرکت‌های خالق آن سفارش می‌دهند و این شرکت‌ها با تولید رایحه‌های مورد نظر در مناقصه شرکت می‌کنند و رایحه برنده به تولید انبوه می‌رسد.

برای تولید یک عطر در شرکت‌های معتبر ممکن است از ۳۰۰ محصول مختلف استفاده شود تا یک رایحه جدید به وجود آید.

۲. طراح عطر

در کشورهایی مانند فرانسه افرادی با حس شامه استثنایی وجود دارند به نام (Le Nez) که با بوییدن هر عطر مواد اولیه آن را تشخیص می‌دهند. مثلاً با بوییدن عطر می‌گویند پایه آن لیموی سیسیل است. این افراد در تولید عطر نقش بسیار مهمی دارند.

۳ . عطر خوب، سلیقه خوب

بهترین عطر به معنای واقعی کلمه وجود ندارد چون انتخاب عطر کاملاً سلیقه‌ای و به مصرف‌ کننده آن بستگی دارد. بهتر است فراتر از نام‌ها و برندها به شامه و سلیقه خود احترام بگذارید.

۴. سالی ۱۲۰۰ عطر جدید

در میان عطرفروش‌ها مثلی وجود دارد با این عنوان که بهترین عطر، عطری است که فردا می‌آید. در گذشته سالی ۳۵۰ عطر با عنوان ویژه (در کمپانی‌های معتبر) تولید و در بازار پخش می‌شد اما در زمان حال این تعداد به بیش از ۱۲۰۰ عطر جدید در سال یا سه عدد در روز رسیده است. در حال حاضر بعضی از کمپانی‌ها، اگر عطر جدید نداشته باشند، یک عطر قدیمی را با بسته‌بندی جدید و تغییرات جزئی به عنوان محصول جدید به بازار عرضه می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های ماندگار کردن بوی عطر و اودکلن

۵. عطرهای مهم

هر شرکت دو یا سه عطر را به عنوان ستون‌های هر برند به بازار عرضه می‌کنند، این امر در صنایع دیگر هم وجود دارد. مثلاً در بازار موبایل، سری Note و S به عنوان بهترین محصولات و ستون‌های این مارک در بازار عرضه شده‌اند.

شرکت‌های عطرسازی محصولات خاص خود را با تغییرات بسیار متفاوت با گذشته به بازار عرضه می‌کنند.

۶ . همیشه حق با خانم‌هاست

تولید و فروش عطرهای زنانه بیش از عطرهای مردانه است. البته در حال حاضر تنوع عطرهای مردانه بیشتر شده و فاصله عمیقی که بین عطرهای مردانه و زنانه وجود دارد، کمتر شده است.

۷. عطر خاطره است

بیشتر عطرهایی که دوست داریم، خاطره‌ای را در ذهن ما زنده می‌کنند و این مسئله یک نکته اساسی در صنعت عطرسازی است. عطری که خاطره خوشی را در ذهن ما زنده کند، ‌همواره در فهرست خرید ما جای دارد.

۸. PH پوست

پوست افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. با توجه به نوع پوست و PH، عکس‌العمل پوست نسبت به بوها متفاوت است. ممکن است روی برخی پوست‌ها اثر نداشته باشند یا حتی بوی بدی تولید کنند. بنابراین عطر باید به نسبت نوع پوست و PH انتخاب شود.

۹. خودآموز انتخاب عطر

از نظر علمی تا حدی می‌توان در انتخاب عطر با توجه به جنس پوست به افراد مشاوره داد. اشخاصی که خیلی سفید یا بلوند هستند باید از عطرهای خنک استفاده کنند و به اصطلاح عطرهای خنک به آنها می‌آید و ماندگاری عطر روی پوست آنها بیشتر است و عطرهای چوبی و ادویه‌ای خیلی خودشان را نشان نمی‌دهند. بر عکس اگر پوست شما تیره است، بهتر است از عطرهای تند و ادویه‌ای استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   ۵۰۰میلیون تومان سرمایه لازم است

۱۰. فصل‌ها و عطرها

در تابستان بهتر است از عطرهای خنک استفاده کنیم. عطر قوی (شب) در تابستان حتی ممکن است بوی بد بدهد و باعث سردرد شود؛ چرا که این عطر با ترشحات بدن ترکیب می‌شود.

۱۱. هر عطر سه رایحه دارد

در هر عطری سه رایحه داریم: رایحه اول و دوم و سوم.

رایحه اول مربوط به تأثیر آنی عطر است اما رایحه دوم بین یک تا دو ساعت می‌ماند. رایحه سوم بسته به کیفیت عطر ساعت‌ها روی تن می‌ماند. در رایحه اول معمولاً از مرکبات، میوه‌ها یا بوهای دریایی استفاده می‌کنند و در رایحه سوم برای آن که ماندگاری بالاتر باشد بیشتر از بوهای چوب و ادویه استفاده می‌کنند.

۱۲. رایحه حیوانی ممنوع

شاید به ذهن شما رسیده باشد که چرا عطرهای امروز، زودتر از حد انتظار اثر خود را از دست می‌دهند. علت، حذف ریشه حیوانی از عطریات است. اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۴ کارخانه‌های عطری را از استفاده از مشک و سایر ریشه‌های حیوانی منع کرد و چیزی که حالا استفاده می‌شود، ترکیب شیمیایی همان ریشه‌های حیوانی است که البته کیفیت اصلی را ندارد و همین مسئله عامل کاهش ماندگاری است.

۱۳. آیا یک عطر در همه‌جای دنیا یک بو را می‌دهد؟

کیفیت عطرها (از یک عطر و یک برند خاص) ممکن است در نقاط مختلف دنیا متفاوت باشند که به دلیل تولید در کارخانه‌های مختلف متفاوت است. یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه، جنس شیشه‌ای است که در هر کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته زیاد و کم شدن برخی ترکیبات. بنابراین مارک‌های اصلی سعی می‌کنند محصول خود را در یک جا تولید کنند تا بوی آن عوض نشود.

این مطلب را هم بخوانید:   تولید برق از جاذبه زمین یک فرصت سرمایه گذای بی نظیر

۱۴. با تأمل عطر بخرید

برای خرید کمی باید صبر داشته باشید. ابتدا عطر را به پوست‌تان اسپری کنید و دو ساعت بعد در انتظار نتیجه باشید. اگر رایحه دوم همچنان باقی مانده باشد، این عطر با کیفیت است. امروز عطرهای تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد و باید برای خرید، این نکته را رعایت کنید.

۱۵. عطر خالص وجود ندارد

عطر خالص غیر قابل تحمل است و برای افراد مشکل تنفسی ایجاد می‌کند. در هر عطر بیشترین درصد اسانس قابل استفاده ۳۰ درصد است که این رقم هم بسیار زیاد است. البته تنها یک برند در دنیا به نام نابوکو (Nabuco) سه عطر با غلظت ۷۵ درصد تولید می‌کند که بدون اسپری هستند.

شاید فیلم پرفیوم را دیده باشید. در این فیلم، قهرمان فیلم به دنبال ساخت عطری است که خالص و رویایی باشد!

۱۶. فرانسوی‌های بدبو

لوئی چهاردهم یکی از پادشاهان معروف فرانسه است که به بوی بد مشهور بود. او سالی یک بار خود را می‌شست، البته با عطر!

۱۷. عطرهای مردانه و آینده

در حال حاضر بازار عطرهای مردانه به روزتر از بازار عطرهای زنانه است. در سال جدید عطرهای شیرین برای آقایان مد شده که شاید تحت‌ تأثیر بازار عطرهای زنانه است و به دلیل استفاده بیشتر آقایان از محصولات زیبایی.

دیده‌بان

(Visited 228 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما