ایده کارآفرینی: مشتریان خود را بخندانید

مشتریان خود را بخندانید

اگر می خواهید یک جمع از شما خوششان بیاید، یکی از سریع ترین و بهترین راهکارها ایجاد فضایی شاد و خنداندن برای آنان است. این امر باعث می شود صمیمیت بیشتری بین افراد ایجاد شود و با لذت بیشتری به آنچه قصد گفتنش را دارید گوش دهند.

 این امر در حال حاضر به یکی از رکن های اساسی در تبلیغات تبدیل شده است، به نحوی که سالانه شاهد تولید تعداد زیادی تبلیغ خنده دار و سرگرم کننده از سوی بسیاری از شرکت ها هستیم. تبلیغات شاد و خنده دار بهترین عملکرد را هنگامی دارند که شما با محصولی سرگرم کننده روبه رو باشید برای مثال اسباب بازی ها پتانسیل ایجاد سوژه های شوخ طبعانه را دارند.

مشتریان خود را بخندانید
مشتریان خود را بخندانید

اگرچه برخی کارخانه ها از عنصر شوخ طبعی کمتر استفاده می کنند با این حال این به این معنا نیست که آنان نسبت به این دسته از تبلیغات که از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردارند بی تفاوت باشند. با نگاهی به آمارها در این رابطه خواهید فهمید که این شرکت ها برای تولید آگهی های خنده دار بیش از سایر تبلیغات خود وقت صرف می کنند که بیانگر اهمیت بالای این گونه تبلیغات است.

تبلیغات شوخ طبعانه با محیط جذابی که ایجاد می کنند، مخاطب را بهتر متوجه خود ساخته و باعث می شوند پیام آن تبلیغ بهتر در خاطر مخاطبان بماند. بدون شک چیزی که مسلم است این است که تقریبا می توان گفت هر انسانی از طنز و خنده خوشش می آید و از آن لذت می برد و به همین خاطر می توان با اضافه کردن شوخی های جالب و انتخاب سوژه های طنز برای تبلیغات خود تجربه ای خوشایند و به یاد ماندنی ایجاد کرد.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های بزرگ کارآفرینی: فراتر از آنچه هستید به نظر آیید

ایده

BMW  نام شرکتی آلمانی است که در زمینه تولید خودروهای لوکس برای افراد ثروتمند فعالیت می کند. اکثر تبلیغات این برند پرطرفدار فضایی جدی با تکیه بر بحث های فنی و جنبه های عاطفی نظیر راحتی و زیبایی است. در این تبلیغات ویژگی های منحصربه فرد خودروی تولیدی نظیر قدرت موتور، مصرف سوخت، شتاب، سیستم ترمز و… به تصویر کشیده می شود تا این گونه به مخاطب القا شود که خودروی تولیدی آمیخته ای از هنر و تکنولوژی است. با این حال شرکت مذکور همه ساله در نخستین روز ماه آوریل از یک تبلیغ شوخ طبعانه خود رونمایی می کند که بسیار هم پرطرفدار است و در آن با شوخی هایی که با مشتریان خود می کند به نوعی آنان را دست می اندازد.

مشتریان خود را بخندانید
مشتریان خود را بخندانید

برای مثال آنان در یکی از سال ها تبلیغی را در معرض نمایش قرار دادند با این مضمون که با سرعت کم هرگز نمی توانید تصادف سریعی را تجربه کنید. یا در تبلیغی دیگر مخاطبان خانم خود را هدف قرار داد و ضمن رونمایی از تکنولوژی جدید خود با این عبارت که با سیستم کنترل از راه دور ماکروفری که در ماشین نصب شده است با خیال راحت در پاساژها بچرخید، به نوعی خرید طولانی مدت خانم ها را سوژه خود برای ایجاد فضایی خنده دار قرار داد.

از دیگر مزیت های این نوع تبلیغات می توان به کم هزینه تر بودن آنان اشاره کرد. با این حال به علت فضای جذابی که دارند بیشتر در خاطرها می مانند و بینندگان را به نوعی ترغیب می سازند که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و راجع به شوخی های داخل آن به گفت وگو بپردازند.

این مطلب را هم بخوانید:   بازی های خلاقانه برای کودکان ۲ ساله

آنچه در عمل باید انجام دهید

– هرگز این تصور را نداشته باشید که تبلیغات طنز از ارزش محصول تان خواهد کاست و به شخصیت شرکت ضربه خواهد زد.

– فراموش نکنید این دسته از تبلیغات هزینه کمتری در پی خواهند داشت و زودتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

– الزامی وجود ندارد که کل تبلیغ شوخ طبعانه باشد گاهی اضافه کردن یک سوژه یا جمله ای طنز در پایان تبلیغ نیز، جذابیت لازم را به آن خواهد بخشید.

مترجم: امیر آل علی

فرصت امروز

(Visited 181 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما