احترام به حریم خصوصی مشتری یک مزیت رقابتی

احترام به حریم خصوصی مشتری یک مزیت رقابتی

حریم خصوصی موضوع مهمی است که با توسعه فضای مجازی به یکی از معیارهای مشتریان برای انتخاب یا رد یک برند تبدیل شده است. در این مطلب به تاثیر حفظ حریم خصوصی در جذب مشتری نگاهی دقیق تر انداخته‌ایم.

حفظ حریم خصوصی، از زمان‌های گذشته موضوع مهمی بوده ولی با توسعه وب و انتشار اخبار سوء استفاده از اطلاعات حریم خصوصی مشتری با اهداف تجاری و غیرتجاری و افزایش دانش عمومی در این زمینه، این موضوع اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.
تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهند که از سال ۲۰۱۲ مشتریان نظرات مشخص‌تری راجع به حریم خصوصی دارند و این موضوع به یکی از الویت‌های آنها در انتخاب هایشان تبدیل شده است.

۶۰٪ از مردم اروپا بیش از پیش راجع به حقوق شخصی خود حساس شده اند.در ۱۸ ماه گذشته نگرانی‌های مردم اروپا از به خطر افتادن حریم خصوصی‌شان بیش از ۴۵٪ افزایش پیدا کرده است.

صداقت بهترین سیاست برای حفظ مشتری است.

شفاف‌سازی درباره اطلاعات شخصی مورد استفاده، تاثیر ویژه‌ای بر روی طرز فکر مشتری دارد. نزدیک به ۸۵% از مردم انگلستان و آمریکا نسبت به شرکت‌هایی که نحوه استفاده از اطلاعات شخصی را به شکل واضحی مطرح می کنند، احساس مثبتی دارند. تا جایی که این احساس مثبت منجر به یک فرصت تبلیغاتی و مزیت رقابتی برای این شرکت‌ها شده و طبق آمار ۷۵٪ مردم ترجیح می‌دهند محصولاتشان را از شرکت‌هایی خریداری کنند که چنین سیاست گذاری هایی داشته باشند.

با توجه به اینکه امروزه بیشتر مشتری ها از اینکه اطلاعات شخصی آنها گردآوری و استفاده می‌شود اطمینان حاصل کرده‌اند، پرسش درباره اینکه آیا راضی به اینکار هستند یا خیر، احساس بسیار مثبتی در آنها ایجاد خواهد کرد.
اینکار نشانه‌ای از صداقت در کسب‌وکار است، موجب جلب اعتماد مشتری شده و نظر مثبت آنها را نسبت به کسب و کار جلب می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید:   سرمایه گذاری در تولید لباس های کودکان

تحت چنین شرایطی که اطلاعات بصورت کاملاً شفاف دریافت شود، این خود مشتریان خواهند بود که با کمال میل اطلاعات خود را در اختیار شرکت‌ها قرار خواهند داد چرا که می‌دانند با اینکار از دست تبلیغات فلّه‌ای خلاص می‌شوند و نسبت به نیازهایشان تبلیغات هدفمند دریافت می‌کنند. طبق یک تحقیق بیش از نیمی از مردم انگلستان از اینکه تبلیغات هدفمند دریافت کنند، خوشحال می شوند.

در کشور ما نیز با توسعه تبلیغات اینترنتی، بازاریابان اینترنتی به این نتیجه رسیده اند که تبلیغات هدفمند چاره کار آنها است. برای اینکار مطمئناً نیاز به اطلاعات شخصی افراد احساس می شود و در این مسیر برندهایی موفق‌تر خواهند بود که با پرسش از مشتری، احترام خود را به حریم شخصی ثابت کنند.


مترجم: علی برهانی

entrepreneur.com

(Visited 78 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما