ابزار راهنمای نوآوران : فقط بپرسید!

ابزار راهنمای نوآوران : فقط بپرسید!

برای درس گرفتن واقعی از مسایل ، نیازها و فرصت های موجود در محیط بازار ، باید پرسش هایی مناسب را بپرسید از این پرسش ها به عنوان راهنمایی جهت در ک بیشتر محیطی استفاده نمایید که کسب و کارتان در آن فعال است .

  • چه عاملی مشتریان یا مصرف کنندگان را در این صنعت خسته می کند ؟ برخی از بهترین ایده ها برگرفته از نگریستن به آنچه هستند که شما را اذیت می کنند مانند نداشتن انتخاب های کافی ، در اختیار نداشتن سریع و کافی محصولات و خدمات و تجربه کردن کیفیتی ضعیف .
  • کسب و کارها باید چه محصولاتی را در این صنعت تولید نمایند ، عرضه نمایند و بفروشند که بسیاری هنوز به سراغ آنها نرفته اند ؟ فکر می کنید بین سه تا شش ماه آینده ، مشتریان خواهان چه محصولاتی هستند ؟ یک سال دیگر چطور ؟
  • به عنوان مصرف کننده این صنعت یا به عنوان کارمند این صنعت ، چه چیزهایی را تجربه کرده اید ؟ چگونه کسب و کارتان را به شکلی متفاوت انجام می دهید ؟ قصد دارید بر مبنای تجاربتان ، چه چیزهایی را تغییر دهید ؟
  • در سازمان یا صنعتی که قبلاً در آن کار کرده اید ، افراد معتقد بوده اند « چه چیز هایی کارآیی ندارند » ؟ پرسیدن سوالاتی درباره آنچه که از نظر دیگران غیر ممکن هستند ، روشی عالی برای دستیابی به ایده های جدید است . معروفیت جان سیلی براون که سالها به عنوان رئیس مرکز پژوهشی پالوآلتو شرکت زیراکس فعالیت کرده ، به دلیل زیر سوال بردن آنچه است که در صنایع یا سازمان ها عرف می باشند. او زمانی وارد این شرکت شد که زیراکس میخواست دستگاه هایی را تولید کند که صدای کمتری داشته باشند براون احساس می کرد که از این شرکت خواسته شود تا دستگاهی را تولید کند که اصلاً صدا ندارد. به او گفته شد که این کار غیر ممکن است براون آنان را به چالش کشید و از آنها خواست تا درباره ساخت دستگاهی بیندیشند که هیچ قطعه متحرکی ندارد این امر به تغییر بنیادی در ساخت دستگاه های کپی منجر شد که منعکس کننده روش های نوین فکری درباره دستگاه های کپی ، چاپگر ها و سیستم های مکانیکی بود .
این مطلب را هم بخوانید:   چگونه یک کسب و کار شخصی داشته باشیم

فهرستی از پرسش های مد نظر خود درباره صنعت یا بازار را تهیه نمایید : درباره روند ها ، مشتریان ، عرضه کنندگان و رقبا از طریق تحقیق و مشاهده ، پاسخ های آنان را بیابید از افراد درون صنعت ، مشتریان و حتی رقبا سوال کنید برخی از ارزشمند ترین ائتلاف های استراتژیک توسط اعضای یک صنعت شکل می گیرند که از طریق تبادل دانش و اطلاعاتی که به نفع همه طرفین است با یکدیگر همکاری می کنند.

ادامه دارد…

(Visited 90 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما